Auteur Topic: Gevaarlijke site?  (gelezen 320 keer)

erikjan

Re: Gevaarlijke site?
« Reactie #30 Gepost op: 18 maart 2020, 12:05:45 »
Nee, gebruik OpenBSD, nog beter.  :yeah: :armswing:
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

erikjan

« Reactie #31 Gepost op: 18 maart 2020, 12:10:14 »
― Terry Pratchett, Eric

Raymond1

« Reactie #32 Gepost op: 18 maart 2020, 21:26:47 »
Gisteren Norton geïnstalleerd en meteen foute boel. Ik kan de site ook niet aanmerken als veilig. Ik zou hem wel in isolatiemodus kunnen bezoeken, maar ik heb geen idee wat daar de consequenties van zijn. Lastig en vervelend.

Als je Norton gebruikt kan je de site zonder isolatiemodus bezoeken. Maar bij iedere klik op een andere pagina krijg je die irritante melding weer. Ga je in de isolatiemodus, dan heb je dat niet. Alleen kan je dan niet meer inloggen op de site.

Misschien moet er eens kritisch gekeken worden naar het beheer van de site. Gent schreef eerder dat de site is opgericht in de tijd dat het internet nog leuk en gezellig was. Die tijd is over. Internet is nu een een vijandige plek waar je je sterk tegen moet wapenen. En heb je je eenmaal gewapend, kan je niet op de lauweren gaan rusten. Je moet de software continu up to date houden wil je veilig zijn. Dat doe ik met mijn pc altijd en ik heb nog nooit een virus gehad. Maar dat wil niet zeggen dat je dan gevrijwaard bent van problemen.
Albert Einstein: in het bestaan zijn er twee dingen oneindig. Het heelal en menselijke domheid. Maar van dat eerste ben ik niet helemaal zeker.

frits denon

• HiFi is emotie
« Reactie #33 Gepost op: 18 maart 2020, 21:33:23 »
Surf met Linux ipv Windows, dan heb je daar geen last van. :yeah: :armswing:

+1. Doe ik al sinds 2008. :yeah: :armswing:
Oude(re) spullen van Scott, Technics, Denon, Sony, TDL, Hepta en Rel.

erikjan

« Reactie #34 Gepost op: 19 maart 2020, 07:19:28 »
Als je Norton gebruikt kan je de site zonder isolatiemodus bezoeken. Maar bij iedere klik op een andere pagina krijg je die irritante melding weer. Ga je in de isolatiemodus, dan heb je dat niet. Alleen kan je dan niet meer inloggen op de site.

Misschien moet er eens kritisch gekeken worden naar het beheer van de site. Gent schreef eerder dat de site is opgericht in de tijd dat het internet nog leuk en gezellig was. Die tijd is over. Internet is nu een een vijandige plek waar je je sterk tegen moet wapenen. En heb je je eenmaal gewapend, kan je niet op de lauweren gaan rusten. Je moet de software continu up to date houden wil je veilig zijn. Dat doe ik met mijn pc altijd en ik heb nog nooit een virus gehad. Maar dat wil niet zeggen dat je dan gevrijwaard bent van problemen.

Het ligt niet aan de site, het ligt aan Norton. Het Internet is al zo lang ik er mee bezig ben, al sinds de 90'er jaren, een vijandige plek. De intensiteit en focus is veranderd, dat klopt, maar al sinds het begin geldt: hou je spullen op orde.

Norton heeft zijn spullen niet op orde, en dat creëert wat ze noemen 'false positives', onterechte meldingen.  Gooi Norton er af en gebruik iets beters. Zelfs de eigen virusscanners van Microsoft zijn betrouwbaarder...

Overigens kun je er nooit zeker van zijn dat je nooit een virus of malware op je computer hebt gehad. Virusscanners zijn te slecht in detectie, en al helemaal als ze op jou gericht zijn. Het gegeven dat Norton nooit wat heeft laten merken betekent niets. Omgekeerd was een virusscanner bij mij altijd aan het piepen, heb/had voor onderzoeksdoeleinden een verzameling ongedierte waarvan ik zeker was dat die nooit mijn computers zouden kunnen infecteren. Virusscanners zijn slecht en een prachtig verdienmodel. Effectief? Absoluut niet.
« Laatst bewerkt op: 19 maart 2020, 07:23:44 door erikjan »
― Terry Pratchett, Eric