Auteur Topic: Millon M1  (gelezen 126 keer)

Noah

• *
Millon M1
« Gepost op: 19 maart 2020, 00:33:20 »
Sinds kort ben ik in het bezit van een paar nette Millon M1 luidsprekers. Ik heb ze even kort beluisterd via een marantz SR9600 en tot nu toe klinken ze super. Nu vroeg ik mij alleen af of iemand wat meer verstand van deze luisprekers heeft. Op de site van Millon zelf staat namelijk alleen een klein stukje tekst over hoe de luidspreker tot stand is gekomen en dat ze maar liefst 110 kilo wegen maar voor de rest weinig specificaties. Bij voorbaat dank.

Mmuetst

Re: Millon M1
« Reactie #1 Gepost op: 19 maart 2020, 10:05:03 »
Hallo, Welkom op dit forum Noah.
Bedrijf bestaat blijkbaar nog steeds, zou ze een mail sturen met de vraag of ze meer info kunnen leveren.
Welke specs ben je naar opzoek? Ik kan een impedantie meting uitvoeren. En een frequentie meting doen.

Noah

• *
« Reactie #2 Gepost op: 20 maart 2020, 02:29:11 »
ik denk dat ik inderdaad maar eens een mailtje ga sturen naar het bedrijf, bedankt voor de tip. ik ben voornamelijk benieuwd naar het wattage dat deze luidsprekers aankunnen. heb tot nu toe gemerkt dat er een hoop ingepompt moet worden om wat terug te krijgen.

Mmuetst

« Reactie #3 Gepost op: 20 maart 2020, 10:43:45 »
ik denk dat ik inderdaad maar eens een mailtje ga sturen naar het bedrijf, bedankt voor de tip. ik ben voornamelijk benieuwd naar het wattage dat deze luidsprekers aankunnen. heb tot nu toe gemerkt dat er een hoop ingepompt moet worden om wat terug te krijgen.
Je bedoelt het rendement van de luidsprekers. Zolang een versterker niet gaat clippen is weinig aan de hand.
Luidsprekers met een laag rendement moeten meer vermogen toegediend krijgen om de zelfde volume te krijgen dan hoog rendement luidsprekers.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Clipping_(audio)
« Laatst bewerkt op: 20 maart 2020, 10:46:00 door Mmuetst »

Noah

• *
« Reactie #4 Gepost op: 20 maart 2020, 12:26:42 »
heb net een mailtje terug gekregen. de officiele documentatie hadden ze niet meer. wat hij nog uit het hoofd wist qua specificaties was dit:

basreflex
25hz - 20khz
eff 88 dB
imp 8 ohm
overgangsfr. 200, 800Hz en 4khz
gewicht 54 kilo

Mmuetst

« Reactie #5 Gepost op: 20 maart 2020, 13:08:49 »
88 dB is geen hoog rendement (staat niet bij hoe gemeten, maar ga uit van één watt per één meter).
Maar het kan nog beroerder hoor... :)
Welke versterker gebruik je nu?

erikjan

« Reactie #6 Gepost op: 20 maart 2020, 13:29:03 »
Volgens andere bronnen op het internet is het een transmissielijn. Zandgevulde wanden van de kasten, dus die zijn zo dood als een pier. Daar moet je wel vermogen instoppen... ;)
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric