Auteur Topic: Luidspreker bekabeling.  (gelezen 562 keer)

benjamin

• Oost, west, thuis is het ook niet alles
Re: Luidspreker bekabeling.
« Reactie #15 Gepost op: 16 juni 2020, 23:57:57 »
En MIJN kabels zijn het beste! O zoooo! (Wie zei dat ook alweer? haha).
Zelfbouw IMF TLS 50 met Wharfedale Laser 100 Rank- Arena units, 4 maal 10 cm. Wharfedale Laser 100 Rank- Arena mids. en 3 Wharfedale Laser 100 Rank tweeters, gemodificeerde Philips ribbons. Grundig Rosita 6500 set.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

erikjan

« Reactie #16 Gepost op: 17 juni 2020, 00:40:26 »
Heb je ze zelf gevlochten? :P
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #17 Gepost op: 17 juni 2020, 08:18:55 »
(terwijl het niet het doel was om kabels te verkopen, maar speakers).

Nog nooit in een winkel gewerkt? Als ze in die winkel ook kabels verkochten was het zeker ook het de bedoeling om kabels te verkopen. De marges op kabels waren altijd veel hoger dan op apparatuur en soms werd er op een HDMI kabel meer verdiend dan op de bijbehorende dvd speler.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

Kermit

• Moderator
« Reactie #18 Gepost op: 17 juni 2020, 08:22:14 »
(...)  Het verschil in kabels wordt ook pas hoorbaar, als verder alles 'klopt' qua setup. (...)

Als het met dure kabels pas goed gaat klinken, dan klopt er juist iets niet aan de setup en de bekabeling. Of aan de oren van de luisteraar.
« Laatst bewerkt op: 17 juni 2020, 11:43:00 door Kermit »
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

Mmuetst

« Reactie #19 Gepost op: 17 juni 2020, 09:22:38 »
Om het verschil tussen de speakers beter te laten horen, werden er op een gegeven moment andere (verzilverde) speakerkabels gebruikt. Ik stond er van te kijken hoeveel verschil die kabels maakten (terwijl het niet het doel was om kabels te verkopen, maar speakers). Bij een goede audiozaak kun je vaak wel kabels mee krijgen, om thuis te proberen. Dat zou ook mijn tip zijn.
Duidelijk geval van een kabel believen. Ik vind het prima als mensen hier in geloven. Geef ze wel de waarschuwing mee dat het zonde van het geld is. Maar het is hun geld. En als de marges inderdaad zo klein zijn op apparatuur, dan is het misschien maar goed dat deze believers er zijn. Misschien waren er dan wel nog minder audio winkels in Nederland zonder deze believers  ;)
Mensen die stellig de klank van kabels verdedigen zijn meestal net zo koppig als de DeBunker groep...ik laat het los en geniet van muziek via mooie audio.
« Laatst bewerkt op: 17 juni 2020, 16:42:39 door Mmuetst »

erikjan

« Reactie #20 Gepost op: 17 juni 2020, 11:36:17 »
Nee, de marges op de apparatuur zijn niet klein, maar op de kabels is de marge nog veel groter. ;)
― Terry Pratchett, Eric

benjamin

• Oost, west, thuis is het ook niet alles
« Reactie #21 Gepost op: 17 juni 2020, 13:15:38 »
Heb je ze zelf gevlochten? :P
Op een gegeven moment wel bijna, haha. Was bezig met de laagsectie, en liet vanaf dat filter een kabel naar de amp lopen, toen mid/hoog sectie, en had nog kabel genoeg over, dus ook maar aparte kabels naar de versterker.
Soort tri- ampen dus. Maar doe dat puur voor het gemak.

Als er wat wijzigt in het filter of speaker kan ik makkelijk één sector laten spelen ( en eventueel wat metingen doen).
Wel ff de DIN pluggen vervangen voor RCA connectoren, want dat gewicht konden de DIN klemmetjes niet meer dragen.
Zelfbouw IMF TLS 50 met Wharfedale Laser 100 Rank- Arena units, 4 maal 10 cm. Wharfedale Laser 100 Rank- Arena mids. en 3 Wharfedale Laser 100 Rank tweeters, gemodificeerde Philips ribbons. Grundig Rosita 6500 set.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

• **
« Reactie #22 Gepost op: 27 juli 2020, 18:37:41 »
Als je een goede budget interlink zoekt kun je ook eens kijken bij sommercable. Ik gebruik zelf de Tricone XXL voor een paar meter verbinding tussen mijn versterker en e-drums en dat bevalt goed. Rega gebruikt dit soort kabel ook in hun apparatuur. Ik heb vroeger ook Prefer gebruikt maar vind de Sommercable prettiger.

Mmuetst

« Reactie #23 Gepost op: 27 juli 2020, 19:51:58 »
Ik heb vroeger ook Prefer gebruikt maar vind de Sommercable prettiger.
Kun je die ook in de winter gebruiker?   ^-^
De vraag was trouwens voor speaker kabels, maar zie dat Sommer dat ook verkoopt.
« Laatst bewerkt op: 27 juli 2020, 20:04:48 door Mmuetst »

• **
« Reactie #24 Gepost op: 27 juli 2020, 20:26:49 »
Kun je die ook in de winter gebruiker?   ^-^
De vraag was trouwens voor speaker kabels, maar zie dat Sommer dat ook verkoopt.

Ja deze kabel geeft altijd een zomers gevoel, ook in de winter  8)

Kon het niet precies opmaken uit de opmerkingen van topic starter dat het om een speaker kabel ging.

erikjan

« Reactie #25 Gepost op: 27 juli 2020, 20:37:40 »
En in de lente en herfst dan? :P
― Terry Pratchett, Eric