Auteur Topic: DVD Short Circuit  (gelezen 235 keer)

Kermit

• Moderator
DVD Short Circuit
« Gepost op: 8 juni 2020, 19:26:34 »
We hadden zaterdag een filmavondje gepland voor de kids en we hadden bedacht dat Short Circuit wel een leuke film voor ze zou zijn. Al een oudje maar we dachten dat die wel zou aanslaan. Nieuw exemplaar besteld (kostte wel een tientje, maar goed.. Hij was op tijd binnen , dus zaterdagavond zat het stel klaar met popcorn en cola in de aanslag en voor ons uuhh.. iets anders.  Nu wisten we dat die film nooit de volle potentie van een 4K speler en een 4K 65 inch Oled tot volle ontplooiing kon brengen , maar dat was geen probleem.

Wel wat we te zien kregen toen de film gestart was. Vaag beeld, lage resolutie, niet stabiel, hele fletse kleuren. Het leek wel een oude VHS-opname, afgespeeld op een niet te beste recorder.
Hoe is het mogelijk in deze tijd. Toen zag ik dat de DVD was uitgebracht door Dutch Film Works en daarvan meende ik mij te herinneren daarover meer van dat soort verhalen gelezen te hebben. Even googlen bracht de bevestiging: Nooit meer iets van DFW, dus. Deze gaat terug.
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?