Auteur Topic: Waarschuwing B. Gehakt modificatie met uitleg  (gelezen 503 keer)

Mmuetst en 1 gast bekijken dit topic.

Mmuetst

Waarschuwing B. Gehakt modificatie met uitleg
« Gepost op: 27 juni 2020, 22:53:24 »
Ik heb met veel verbazing het volgende artikelen gelezen op het groene forum:
https://audiofreaksforum.nl/index.php?topic=45146.0
Het “wat zou er aan de hand kunnen zijn” verhaal
Het gaat onderanderen over de modificaties waar hier op het forum voor gewaarschuwd wordt.
Het blijken modificaties te zijn volgens de ingenieur Henry van der Heide methode.
Net als alternatieve geneeswijzen, je moet er maar in geloven.
Hier nog een link over de documentaire over deze van der Heide

https://www.dhtrob.com/overige/geluid_dat_niet_mag.php

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
Re: Waarschuwing B. Gehakt modificatie met uitleg
« Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2020, 23:23:13 »
Ha, oude koeien met kurk en bijenwas uit de sloot halen. :D
Heb weleens wat apparaten gerepareerd die mede volgens deze wijze geprepareerd waren.
Ook wat sets beluisterd bij diverse forumgenoten waaronder meneer Gehakt zelf. Gezellige bezoekjes maar ik heb geen buitengewone zaken mogen waarnemen. Dit in tegenstelling tot sommige anderen die zelfs op het toilet nog diepte waarnamen in de weergave.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

Mmuetst

« Reactie #2 Gepost op: 27 juni 2020, 23:33:10 »
Ha, oude koeien met kurk en bijenwas uit de sloot halen. :D
Er zijn weer nieuwe koeien in de wei die elco’s inpakken met kurk.

Raymond1

« Reactie #3 Gepost op: 29 juni 2020, 03:05:23 »
Ik ben inmiddels met veel moeite tot halverwege het genoemde topic gekomen. Voor de rest moet ik me nog voorbereiden. Ik ben bang dat ik veels te nuchter ben om hier maar iets van te geloven. Maar wel snap ik waarom die ingenieur toendertijd met vervroegd pensioen werd gestuurd: hij had simpelweg zijn gezonde verstand verloren.

erikjan

« Reactie #4 Gepost op: 29 juni 2020, 08:45:28 »
Jaja, out-of-the-box worden de meest krankzinnige theorietjes op tafel gelegd.

"Magnetisch gestuurde ordening" Maxwell denkt er het zijne van in de formules.
"Massa modulatie" Gaan ze E=mc2 veranderen/verbeteren?
"Zijnsinformatie" Nietszeggende kretologie doet het altijd wel goed bij niet-geďnformeerde mensen
"Audiolamp" Het Grote Licht gaat schijnen?

Pseudowetenschap van de allerbovenste plank. Kretologie voert de boventoon. Maar vooral: geen enkele onderbouwing.

Als ik naar een goed ingestelde muziek installatie luister (en dat is zo goed als dagelijks) dan hoor ik de luidsprekers ook niet, als in, ik kan de muziek plaatsen tussen de luidsprekers. Dat is een psychoakoestisch fenomeen, bedacht in de hersenen. Die laten zich foppen.

Zo ook met het hele verhaal, de hersenen laten zich foppen. :)
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

Mmuetst

« Reactie #5 Gepost op: 29 juni 2020, 10:10:37 »
Dat ben ik ook van mening Erikjan. En het mooie is dat men zich beroept op het feit dat het niet meetbaar is.
Ja dan kun je van alles verzinnen. Maar het is wel interessant om te zien hoe een groep mensen laat beďnvloeden door hun filosofie. Maar ik zie het niet anders dan de mensen die warm lopen voor een kabel van €1000,- (of meer) tussen hun CD speler en versterker, of speciale netwerkswitches die beter klinken.
Het is natuurlijk ook heel menselijk. Ik denk dat als je twee versterkers hebt die helemaal gelijk zijn aan elkaar en deze in twee verschillende behuizingen bouwt: één in een heel lelijk goedkoop plastic uitstraling behuizing en één in een heel mooi geborsteld stalen behuizing met grote koel ribben en de luisteraars kunnen de versterkers zien tijdens de luistersessie, men van mening zal zijn dat de versterker die er mooi uit ziet beter klinkt.

PS ik doe er zelf ook stiekem aan mee met mijn single end 300B buizenversterker  ^-^ maar dat vind ik niet erg, kan er van genieten en dat is het belangrijkste. Ik heb niet de drang om andere mensen te overtuigen van dit genot. Maar ga ook niet beweren dat mijn 300B beter klinkt dan de Hypex versterker van Erikjan.
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2020, 10:14:14 door Mmuetst »

Mmuetst

« Reactie #6 Gepost op: 1 juli 2020, 08:47:01 »
Na een discussie op het groene forum ben ik toch anders gaan denken. Ik ben tot de volgende ontdekking gekomen:
“wat zou er aan de hand kunnen zijn”
Ik zat er helemaal naast, na de discussie van gisteravond ben ik zelf maar gaan experimenten. Ik wil natuurlijk niet bekend staat als iemand zonder wetenschappelijke instelling. Ik heb daarom gisteren mijn eerste prototype ontwikkeld en ik moet zeggen dat er een wereld voor mij open ging. Het behandelen was op zich best wel een uitdaging. Na de eerste tests kwam ik er achter dat het geluid zeer open was. Het eerste wat in mij op kwam was "het gevoel hebben dat ik er live bij was". Ik ben er wel achter gekomen dat de plaatsing van mijn hulpmiddel heel secure uitgevoerd moet worden. Als het hulpmiddel op de verkeerde plek wordt gebruikt merk ik dat de werking minder is of helemaal niet aanwezig is. Over het plaatsten van het hulpmiddel kan ik weinig melden omdat het best wel wat risico's bij komen kijken.
De koolstof haren aan het einde van mijn hulpmiddel zorgen voor meer structuur waarbij het metalen gedeelte zorgt voor de juiste afvloeiing van negatieve energie. Wel moet het hulpmiddel na gebruik in de speciale metalen houder worden opgeborgen.

Het is nog een prototype, er moet nog heel wat finetuning gedaan worden voordat het perfect is.
Mijn vrouw kwam gisteren de mancave in en merkte ook gelijk dat er iets veranderd was.

Ben toch wel blij dat ik deze uitdaging ben aangegaan. Zonder dit experiment was ik er nooit achter gekomen.

Hier een afbeelding van mijn hulpmiddel:

erikjan

« Reactie #7 Gepost op: 1 juli 2020, 08:56:35 »
 :yeah: :idol:
― Terry Pratchett, Eric

superge

« Reactie #8 Gepost op: 1 juli 2020, 09:30:05 »
Het gebruik van (een) kurk zou je nieuwe device toch overbodig moeten maken.
The S in IOT stands for Security

Mmuetst

« Reactie #9 Gepost op: 1 juli 2020, 09:51:03 »
Helaas is men mijn discussie zat. Men mag blijkbaar wel verandering horen met tegels en lampen die behandeld worden met een speciaal geheim concept, maar als je een goede kwaliteit plee borstel gebruikt dan is het belachelijk.
Ik ga er maar mee stoppen voordat mensen boos op me worden. Misschien moeten ze een keer een lamp maken die helpt om deze humor beter te begrijpen.

Mmuetst

« Reactie #10 Gepost op: 1 juli 2020, 10:02:33 »
Het gebruik van (een) kurk zou je nieuwe device toch overbodig moeten maken.
Dat is zeker het proberen waard! bedankt voor deze tip!

benjamin

• Oost, west, thuis is het ook niet alles
« Reactie #11 Gepost op: 1 juli 2020, 11:05:02 »
Helaas is men mijn discussie zat. Men mag blijkbaar wel verandering horen met tegels en lampen die behandeld worden met een speciaal geheim concept, maar als je een goede kwaliteit plee borstel gebruikt dan is het belachelijk.
Ik ga er maar mee stoppen voordat mensen boos op me worden. Misschien moeten ze een keer een lamp maken die helpt om deze humor beter te begrijpen.
O ja, ging het weer over audiolampen, kurken onderzetters, matten van koolstof, en allerlei andere zaken die gebruikt worden door mensen die niet tevreden zijn met hun set?
Zelfbouw IMF TLS 50 met Wharfedale Laser 100 Rank- Arena units, 4 maal 10 cm. Wharfedale Laser 100 Rank- Arena mids. en 3 Wharfedale Laser 100 Rank tweeters, gemodificeerde Philips ribbons. Grundig Rosita 6500 set.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #12 Gepost op: 1 juli 2020, 12:26:07 »
Zoals ik al meldde was dit gebeuren de reden dat ik van groen afgegaan ben. De totale overgave aan de subjectieve beleving en deze boven verifieerbare feiten stellen,
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

erikjan

« Reactie #13 Gepost op: 1 juli 2020, 13:02:38 »
Ik ben in de ban van de virtual reality en heb daarom besloten om ook voor mijn audio installatie virtual reality toe te passen. Ik heb daarom alle componenten verwijderd en luister alleen nog maar virtueel naar wat ik al in mijn hoofd had.

Ongelofelijk realistisch! De plaatsing is absoluut. Geen stoorgeluiden meer. De diepte in de stage is fenomenaal. Laagweergave tot 1 Hz. Hoogweergave tot 100 kHz, zelfs de kat is jaloers. Warmte in de sound. Perfecte hifi, kan niet beter. Ultra high end. En goedkoop dat het is...

:P
― Terry Pratchett, Eric

Mmuetst

« Reactie #14 Gepost op: 1 juli 2020, 15:41:20 »
Vind het niet nodig om deze "believers" verder voor hun "schenen te schoppen".
Wel leuk dat Berret, de gene die het onderwerp gestart heeft, gelukkig wel gevoel voor humor heeft:

"En nog wat over de modificatie van mmuets.
Ik heb hem geprobeerd, mijn wc pot is er erg schoon van geworden, het toilet is een idyllisch plekje geworden en het wordt een vast onderdeel van mijn installatie. Het krant lezen is er sterk op vooruit gegaan.
Ook het vervangen van de daar aanwezige audiolamp  door een onbehandelde leeslamp is prijstechnisch een enorme verbetering  Hulde!"