Auteur Topic: Eindversterker voor B&W 683 en/of B&W HTM61 op Denon X2600H  (gelezen 161 keer)

Beire

• *
Eindversterker voor B&W 683 en/of B&W HTM61 op Denon X2600H
« Gepost op: 11 juli 2020, 16:18:20 »
Beste leden,

Even een newbie vraag.

Is het aan te raden om een eindversterker te gebruiken voor mijn frontspeakees? Of eventueel zelf eveneens center speaker. Betreft B&W 683 enB&W HTM61.

Deze zijn aangesloten op een Denon X2600H. De fronts bi-wired.

Of is dit echt de moeite niet qua verschil?

Alvast bedankt voor jullie mening/kennis.

Groeten

Mmuetst

Re: Eindversterker voor B&W 683 en/of B&W HTM61 op Denon X2600H
« Reactie #1 Gepost op: 11 juli 2020, 21:40:14 »
Hallo Beire, welkom op dit forum. ik zie bij de specs van de versterker 95 watt per kanaal kan leveren. Of deze AV versterker dat ook echt kan leveren als meerdere kanalen worden aangestuurd, dat weet ik niet (geen ervaring met deze versterker). Als de versterker niet vervormd, zie ik geen rede om extra versterkers te kopen.

Regenpak

• Johnny Bravo
  • *
    • Polonaise PIC Projects
« Reactie #2 Gepost op: 11 juli 2020, 22:38:58 »
Kan je het beste zelluf beoordelen. Als je Denon niet genoeg oomph heeft voor jouw situatie heb je extra versterkers nodig. Anders voldoet-ie gewoon.

Tjerk

Mmuetst

« Reactie #3 Gepost op: 12 juli 2020, 09:34:09 »
Als je Denon niet genoeg oomph heeft voor jouw situatie heb je extra versterkers nodig. Anders voldoet-ie gewoon.

Tjerk
Te weinig oomph kan ook een verkeerde plaatsing van de luidsprekers zijn. Bijvoorbeeld dat de luisteraar op een plek zit waar de bas niet aanwezig is (knoop van het bas geluid). Dit kun je makkelijk vast stellen door te gaan luisteren op andere plekken in de kamer. Of door i.p.v. zitten te gaan staan.
Dit probleem ga je niet oplossen met een extra versterker. Je zult dan toch met je luidsprekers moeten schuiven of je luisterplek veranderen. Dit is vaak lastig omdat je woonkamer op een bepaalde manier is ingericht.
« Laatst bewerkt op: 12 juli 2020, 09:36:10 door Mmuetst »

foxsox

• *
« Reactie #4 Gepost op: 18 juli 2020, 21:13:24 »
Beste leden,

Even een newbie vraag.

Is het aan te raden om een eindversterker te gebruiken voor mijn frontspeakees? Of eventueel zelf eveneens center speaker. Betreft B&W 683 enB&W HTM61.

Deze zijn aangesloten op een Denon X2600H. De fronts bi-wired.

Of is dit echt de moeite niet qua verschil?

Alvast bedankt voor jullie mening/kennis.

Groeten

je kan bi-amping doen via op een 5.1 setting door de surround op bi-amping te zetten sturen alleen wel de zelfde signalen door maar wel versterkt en niet laag en hoog zoals bij echt bi-amping
Yamaha RX-V477
Nuprime Omnia WR1
Bower & Wilkins 603
B&W HTM6 center
Canton Le 109 se als surround
aan de pc een Technics SA-DA8 en Elac Debut B6.2

Beire

• *
« Reactie #5 Gepost op: 19 juli 2020, 09:58:58 »
Beste,

Bedankt voor jullie deskundige uitleg.
Denk inderdaad dat ik het niet echt nodig heb. Geeft enorm goed met Blu-ray.
Zou ook niet veel winnen denk ik.

Ondertussen nog Klipsch RS52 in zelfde kleur kunnen op de kop tikken voor achteraan. En zo beetje bij beetje werken ;)

Greetings

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #6 Gepost op: 19 juli 2020, 13:00:24 »
je kan bi-amping doen via op een 5.1 setting door de surround op bi-amping te zetten sturen alleen wel de zelfde signalen door maar wel versterkt en niet laag en hoog zoals bij echt bi-amping
Dat laatste is actief bi-ampen, bi-ampen is een aparte versterker voor hoog en laag maar met passieve filtersecties.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....