Auteur Topic: Technics SB-F1 op een MacPro 5.1 met Audient ID4  (gelezen 180 keer)

Blacksound

• *
  • “Free your mind and your ass will follow!”
Technics SB-F1 op een MacPro 5.1 met Audient ID4
« Gepost op: 18 juli 2020, 03:00:26 »
Beste forum lezers,

Ik probeer een set van Technics SB-F1 speakers middels een Audient ID4 interface op mijn Mac Pro 5.1 2010 aan te sluiten. Het geluid is echter zacht te horen. Wanneer ik de speakers op mijn Technics Hifi-set aansluit, dan is het geluid van de speakers zoals ik verwacht; luid, duidelijk en helder.
De Audient ID4https://audient.com/products/audio-interfaces/id4/tech-specs/ is middels een USB aansluiting op de Mac Pro 5.1 aangesloten en de speakers middels twee vergulde banaanstekkers aan de speaker achterkant en bij de Audient ID middels een stereo Jack 6.35 mm.

Ik tast tot nu toe in het donker en zou toch graag de speakers middels mijn computer willen hebben aangesloten. Mijn hifi-set in de voorkamer heeft al het genot van een KLH-1 met analog basscomputer.

Ik heb het interface ook op mijn MacBook Pro aangesloten incl. de SB-F1 speakers, maar echter met onveranderd resultaat. Geluid blijft zacht, zo ook hetzelfde resultaat na aansluiting bij mijn zoon op de computer.

Jullie advies is enorm gewaardeerd.

Dank.

Robbert van Gom
« Laatst bewerkt op: 18 juli 2020, 03:03:58 door Blacksound »
———————————————————-
Technics SE-C01, SH-C01, SU-C01, ST-C03, RS-M04, SB-F1, Luxman PX-101, Philips N4522 [2-TRACK], KLH-1 [incl. Analog Basscomputer], Koss K/2+2 4 Channel Quadrafone Stereo Headphone

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
Re: Technics SB-F1 op een MacPro 5.1 met Audient ID4
« Reactie #1 Gepost op: 18 juli 2020, 08:42:37 »
Lang verhaal kort: je probeert met een voorversterker een set luidsprekers aan te sturen. Daar heb je tevens  een (eind)versterker voor nodig met luidsprekeruitgangen.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

Blacksound

• *
« Reactie #2 Gepost op: 21 juli 2020, 18:41:35 »
Hi Arjan,

Bedankt voor je reactie. Bedoel je dat de Audient ID4 wordt gezien als een voor-versterker?

Welke oplossing stel je voor?

Dank!
———————————————————-
Technics SE-C01, SH-C01, SU-C01, ST-C03, RS-M04, SB-F1, Luxman PX-101, Philips N4522 [2-TRACK], KLH-1 [incl. Analog Basscomputer], Koss K/2+2 4 Channel Quadrafone Stereo Headphone

erikjan

« Reactie #3 Gepost op: 21 juli 2020, 19:28:24 »
Aangezien er in je linkje geen sprake is van een luidspreker aansluiting is het inderdaad een voorversterker. Hij heeft wel een hoofdtelefoon uitgang, ik vermoed dat je die gebruikt.
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

Blacksound

• *
« Reactie #4 Gepost op: 22 juli 2020, 13:09:52 »
Hi Erik-Jan,

Er zijn wel degelijk luidspreker aansluitingen aan de achterkant van de Audient ID4 is interface.

Wellicht dat de afbeeldingen hierbij helpen.

Alvast dank!
« Laatst bewerkt op: 22 juli 2020, 13:15:07 door Blacksound »
———————————————————-

erikjan

« Reactie #5 Gepost op: 22 juli 2020, 13:20:00 »
In de specs is geen sprake van een luidspreker uitgang. En wat jij als luidspreker uitgang bestempelt zijn uitgangen naar een actieve luidspreker, dus daar zit(ten) de versterker(s) in de luidsprekers.

Kijk eens naar een plaatje van normale luidspreker uitgangen, dan zie je het verschil. Klemstroken voor luidspreker kabel in plaats van een (professionele) jack plug naar actieve luidsprekers.

Nogmaals, in de specs staat niets over een ingebouwde eindversterker, geen vermogen, geen ohmse weerstand, helemaal niets.
― Terry Pratchett, Eric

Blacksound

• *
« Reactie #6 Gepost op: 23 juli 2020, 14:28:06 »
Hi Erik-Jan, bedankt je mij helpt tot een oplossing en besef met je laatste reactie dat mijn gebrek aan audio kennis op dit niveau er niet bij stil stond dat de Audient ID4 dan blijkbaar alleen werkt met “Active Speakers”. Ik zie geen manier om deze Technics SB-F1 speakers icm de Audient ID4 en wat ik nu heb op mijn pc aan te sluiten.

Ik neem aan dat er wel USB versterkers zijn als oplossing, maar dat zou betekenen dat ik met deze opzet van de Audient ID4 moet afzien of “Active Speakers” aanschaffen. Klopt dat?

Hoor graag je mening.

Nogmaals dank!
———————————————————-

erikjan

« Reactie #7 Gepost op: 23 juli 2020, 14:35:40 »
Je kunt deze (op zich prima) voorversterker koppelen met
- een losse eindversterker zoals https://www.project-audio.com/en/product/amp-box-s2/. Met een geschikt kabeltje kun je deze dan aansluiten.  (prijs is nog enigszins beschaafd met 229 euro). Dan kun je je luidsprekers blijven gebruiken.

- actieve monitor speakers zoals Adam Audio  (vanaf rond de 161 euro per stuk), bijvoorbeeld https://www.bax-shop.nl/studio-monitors/adam-t5v-actieve-studiomonitor-per-stuk (let op, niet op voorraad).

Het apparaat dat je hebt gekocht komt uit studio ontwerpen. ;) De genoemde actieve luidsprekers zijn ook allemaal studio spul. Kijk maar eens rond op de site van bax shop (ik heb geen aandelen, ze hebben wel goed spul over het algemeen).

Tot slot kun je deze voorversterker natuurlijk ook aansluiten op een bestaande gewone versterker ingang en daar dan de eindversterker van gebruiken.

De USB poort is volgens mij alleen een ingang en ongeschikt om te verbinden met een eindversterker.
― Terry Pratchett, Eric

Blacksound

• *
« Reactie #8 Gepost op: 24 juli 2020, 15:54:34 »
Hi Erik Jan, bedankt voor je adviezen en zal naar gelang mijn budget kijken welke passende oplossing voor mij mogelijk is.
———————————————————-