Auteur Topic: Nieuwe versterker hulp gevraagd.  (gelezen 117 keer)

Laurens91

• *
Nieuwe versterker hulp gevraagd.
« Gepost op: 5 september 2020, 13:04:56 »
beste mensen,

Mijn allereerste post.
Sinds een maandje ben ik trotse beluisteraar van een setje Rp-600M luidsprekers. Ze vervangen 2 oude B&O RL62 luidsprekers.
Nu heb ik oude Onkyo nr414 staat, die haar werk altijd goed gedaan heeft, maar ik mis wat diepte en verfijning in het geluid. Het liefst gewoon in stereo. Dus een stereo versterker moet het worden. Nu weet ik dat het voor een ieder verschillend is waar men de voorkeur voor heeft natuurlijk, maar het leek me waardevol jullie mening hier bij te betrekken.

Ik ben totaal niet thuis in de diepgaande materie van het hele hifi wereldje, maar ik heb mijn best gedaan om zelf zoveel mogelijk research te doen naar wat bij mij zou passen.

Nu ben ik op het internet gaan struinen en kwam ik een aantal gebruikte versterkers tegen die mijn aandacht trokken.

- yamaha a s801
- cambridge audio azur 851a
- nad c328

Nu weet ik dat de Yamaha een ingebouwde dac heeft, wat voor mij wel de voorkeur heeft?

Ik heb een tv aan de muur die nu verbonden staat via hdmi naar mijn AV receiver, zo stream ik spotify momenteel. Ik heb geen cd speler, maar ben wel van plan cd's of lp's te gaan draaien in de nabije toekomst.

Ik luister voornamelijk muziek, jazz, klassiek, en een beetje techno zo nu en dan. Weet niet of dat het vermelden waard is. Films kijk ik ook graag, maar dat is prima in stereo. Ook heb ik een subwoofer staan die ik nu via een LFE heb aangesloten.

Ik hoor graag suggesties of meningen over wat jullie vinden.

Groet, Laurens

Mmuetst

Re: Nieuwe versterker hulp gevraagd.
« Reactie #1 Gepost op: 5 september 2020, 14:23:12 »
De Yamaha heeft in ieder geval een Phono aansluiting dus dat scheelt een extra Phono voorversterker. NAD versterker heeft ook een Phono trap. Persoonlijk vind ik de Yamaha qua uiterlijk de mooiste versterker (oog wil ook wat).
De Yamaha is een oud model zo te zien, misschien kun je die voor een leuke aanbieding scoren.