Auteur Topic: Dilemma: Lange XLR interlink of lange speakerkabel?  (gelezen 3934 keer)

Xtrmchn

• Infinity/Genenis liefhebber
Dilemma: Lange XLR interlink of lange speakerkabel?
« Gepost op: 15 december 2004, 19:53:20 »
Wat te doen met je rear speakers, zet je een geballanceerd monoblok naast de speaker met een lange XLR interlink vanaf je decoder, of gebruik je een lange speakerkabel?

Persoonlijk zou ik voor de interlink gaan maar misschien kleven daar ook wel weer bezwaren aan.

Wat is jouw mening?

Hififreak

• http://www.hififreak.nl
Re: Dilemma: Lange XLR interlink of lange speakerkabel?
« Reactie #1 Gepost op: 15 december 2004, 19:57:04 »
M'n beste,

Lange interlinks hebben geen negatieve invloed op het geluidsbeeld.  Lange luidsprekerkabels hebben een zeeeeeeeeeeeeer negatieve invloed, zelfs bij een B.  :D 
De keus lijkt me niet zo moeilijk.

Succes,

Hififreak 

Plofkop

• *
« Reactie #2 Gepost op: 15 december 2004, 20:20:43 »
Inderdaad voor korte speakerkabel en lange XLR kabels gaan, vooral XLR interlinks zijn geschikt om langere lengtes te overbruggen, wordt veelal in studio's gebruikt.

Groet Peter

markje

• Oppereter....
« Reactie #3 Gepost op: 16 december 2004, 17:36:03 »
Inderdaad voor korte speakerkabel en lange XLR kabels gaan, vooral XLR interlinks zijn geschikt om langere lengtes te overbruggen, wordt veelal in studio's gebruikt.

Groet Peter

Zolang ze gebalanceerd gebruikt worden ja, anders ook niet. Niet elke XLR is automatisch gebalanceerd.

Groeten Mark
Soms zit het mee, maar meestal zit het tegen....

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
    • RF and Microwave Rotary Joints
« Reactie #4 Gepost op: 16 december 2004, 18:10:04 »
Zelfs bij ongebalanceerde kabels zou ik aanraden lange interlinks en korte luidsprekerkabels.

Ik heb in mijn bi-amping opstelling meterslange interlinks en luidsprekerkabels van 75 cm. Dat klinkt een stuk strakker en gecontroleerder dan andersom. Neem in elk geval wel potdicht afgeschermde interlinks. Het is een hele afstand die je moet overbruggen dus stoorsignalen kunnen er vat op hebben. de enige afdoende remedie is potdicht afgeschermde kabels.
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

markje

• Oppereter....
« Reactie #5 Gepost op: 17 december 2004, 17:42:21 »
Ja dat wel, maar dan wordt de kwaliteit van je kabel ineens een stuk belangrijker dan bij gebalanceerd... dat bedoel ik eigenlijk.

Groeten Mark
Soms zit het mee, maar meestal zit het tegen....