Auteur Topic: Bowers & wilkins 603 anniversary of cm 8/9  (gelezen 197 keer)

Jossp

• *
Bowers & wilkins 603 anniversary of cm 8/9
« Gepost op: 29 november 2020, 09:58:46 »
Goedemorgen allen.

Mijn naam is jos en mag graag naar een stukje muziek luisteren. Geen audiofiel.Aangemeld op dit forum en direct een vraag :D.  Ik speel nu met een rotel ra1570 en daar staan de paradigm monitor 11v6 aangekoppeld. Ben er erg blij mee opzich. Toch jeukt het naar wat anders. Nu heb ik de nieuwe paradigm premier 700f horen spelen en ook de 603 anniversary. Ik moet zeggen dat ik de bowers echt heel mooi vond spelen. Deze krijgt wellicht toch de voorkeur boven de paradigm. Maar nu zie ook op de occasion markt regelmatig de cm8 en cm9 voorbij komen. Een oudere speaker, maar is iemand bekend hoe dit zal spelen tegen de nieuwe 603? Is dit een interessante optie? Voor de portomonnee zeker maar ook voor je oren?

Ik hoor graag van iemand.

Tuberobbie

• *
Re: Bowers & wilkins 603 anniversary of cm 8/9
« Reactie #1 Gepost op: 29 november 2020, 11:10:52 »
Om teleurstelling te voorkomen verdient het wel de aanbeveling om de B&W 603 anniversary in je eigen luisterruimte naast je bestaande speakers te horen.
Pas dan valt echt te zeggen of het ook daadwerkelijk een verbetering is.
Een speaker ergens anders heel mooi horen spelen wil beslist niet zeggen dat dat in jouw akoestische omgeving ook het geval zal zijn.
Alles thuis uitproberen is dus het devies!

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #2 Gepost op: 29 november 2020, 11:19:28 »
Inderdaad!
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

frits denon

• HiFi is emotie
« Reactie #3 Gepost op: 29 november 2020, 11:46:20 »
Zag dat je de paradigm's op MP hebt gezet. Ook een Noordeling, zag ik, leuk. ;)

Bij Hobo in Arnhem staan CM-8: https://link.marktplaats.nl/m1623265269

Je kunt ze daar eens beluisteren. Misschien die van jou meenemen en er naast zetten. Geeft dan een redelijk vergelijk, behalve dandat ze niet in jouw ruimte staan. Maar geeft je wel een indruk.

Kun je beschrijven wat je zoekt in de verandering / wat je denkt te missen?
Oude(re) spullen van Scott, Denon, Sony, Hepta, Elac en Rel.

Jossp

• *
« Reactie #4 Gepost op: 29 november 2020, 12:00:44 »
Ja ik snap dat het thuis spelen de beste optie is. Ik weet niet of veel zaken daarmee akkoord gaan. Nogal een belasting lijkt mij voor de zaak, zeker als je nog oriŽnterende bent 

Klopt, heb ze op marktplaats staan. In eerste instantie opzoek naar een wat compactere luidspreker.
Wil eigenlijk niet inleveren op geluid wat ik nu heb. Ik ben best tevreden denk ik, maar luister je niet verder weet je ook niet wat je mist.
De premier is wat compacter net als de 603. Had het idee dat de 603 toch beter in laag was en een voller completer geluid gaf ofzo. Moeilijk te beschrijven.  :think: maar ik was wel enthousiast, bij de 700f moest ik toch echt meer denken of ik hoorde wat ik wilde horen. 

Maar goed. Ik ga niet over 1 nacht ijs. De speakers naast elkaar zetten is het beste :-) Misschien toch maar organiseren op 1 of andere manier :-)

jazzman

• **
« Reactie #5 Gepost op: 29 november 2020, 12:28:34 »
Vaak kan je in een winkel al een eerste schifting maken. The sound/klank bevalt je of bevalt je niet. Dat gaat thuis echt niet veranderen. Zoek een dealer die beide systemen heeft staan en vraag of je de jouwe er naast mag zetten op een middag. Vaak hoor je dan al verschillen. Er zijn best wel dealers die daar aan mee willen werken.

Als laatste kan je vragen of je ze thuis kan uit proberen, met een goede playlist hoeft dat echt geen dagen te duren.
Lyngdorf DPA-1 - Lyngdorf SDA 2175 - Yamaha CD-S3000 - Aurender X100L - Ayre Acoustics QB-9 DSD - Velodyne SPL 1200 Ultra - Dynaudio C1 mkII - TEAC HA-501 - Sennheiser HD800 - Transparent Music Link Plus en Audioquest Diamond bekabeling

Mmuetst

« Reactie #6 Gepost op: 29 november 2020, 12:41:32 »
De oude serie CM8 en 9 vond ik persoonlijk minder dan de nieuwe lijn (gele kevlar conus vs zilver  Continuum FST-middenspeaker). Binnen die oude serie viel vooral het topmodel op (met de losse tweeter op de kast).
Maar zoals de andere heren hier boven al aangeven, het is iets persoonlijks. Ik heb ze alleen in de winkel beluisterd maar nooit thuis.

frits denon

• HiFi is emotie
« Reactie #7 Gepost op: 29 november 2020, 12:53:08 »
Op zoek naar compacter, schrijf je. Is dan een goede monitor een alternatief? Heb je een sub?

Tuberobbie

• *
« Reactie #8 Gepost op: 29 november 2020, 21:08:52 »
Kun je iets vertellen over je luisterruimte?
Grootte vd kamer, hoogte plafond, hoeveelheid meubilair, wat ligt er op de vloer, etc.?

benjamin

• Oost, west, thuis is het ook niet alles
« Reactie #9 Gepost op: 30 november 2020, 11:47:14 »
bij de 700f moest ik toch echt meer denken of ik hoorde wat ik wilde horen. 

Als dit verschijnsel zich voordoet bij het beluisteren van een luidspreker; gewoon verder kijken, IMO is twijfel nooit goed, meteen een wow- gevoel is vaak niet goed; en twijfel of je eigenlijk wel hoort wat je ťcht wil horen.....meestal loopt het spaak.

Edit: nog steeds zijn de 'populaire' merken mijns inziens nog veel te ruim vertegenwoordigd in de Nederlandse Hifi cultuur. Luister gerust eens naar een goeie Duitser (Heco, Canton, Adam, Elac bijvoorbeeld).

Daar zitten toch ontwerpen tussen die menig B&W serie aardig van de mat spelen. Was vroeger al zo, en nu nog steeds. Beetje voorkeurcultuur hier in de Hifi winkels....
Verdienmodel? Het kan maar zo.
Zelfbouw IMF TLS 50 met Wharfedale Laser 100 Rank- Arena units, 4 maal 10 cm. Wharfedale Laser 100 Rank- Arena mids. en 3 Wharfedale Laser 100 Rank tweeters, gemodificeerde Philips ribbons. Grundig Rosita 6500 set.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

frits denon

• HiFi is emotie
« Reactie #10 Gepost op: 30 november 2020, 12:29:15 »
Ik heb hier wel wat van Elac staan waar je (met inachtneming coronaregels) wel eens naar kunt luisteren.

Ik heb zowel monitoren BS 244 en de BS 244.3, beide met Rel sub en 2 vloerstaanders de FS 187 Hobo Special Edition (heb ik momenteel te koop) en de FS 247.

Het lijkt veel (is het ook ^-^) maar ik ben in de gelukkige omstandigheid over 2 stereo sets te beschikken. 1 bij de TV beneden en 1 in mijn luisterruimte op zolder. Basis is bij beide een Denon PMA 2000ae / 2010ae als versterker.

Mocht je dit iets vinden dan hoor ik het wel.

Groet,
Frits

Mmuetst

« Reactie #11 Gepost op: 30 november 2020, 12:34:55 »
Ik heb hier wel wat van Elac staan waar je (met inachtneming coronaregels) wel eens naar kunt luisteren.

Ik heb zowel monitoren BS 244 en de BS 244.3, beide met Rel sub en 2 vloerstaanders de FS 187 Hobo Special Edition (heb ik momenteel te koop) en de FS 247.

Het lijkt veel (is het ook ^-^) maar ik ben in de gelukkige omstandigheid over 2 stereo sets te beschikken. 1 bij de TV beneden en 1 in mijn luisterruimte op zolder. Basis is bij beide een Denon PMA 2000ae / 2010ae als versterker.

Mocht je dit iets vinden dan hoor ik het wel.

Groet,
Frits
Wordt hij niet besmet met Corona maar met het Elac virus  ^-^

frits denon

• HiFi is emotie
« Reactie #12 Gepost op: 30 november 2020, 12:42:14 »
Kan dat ook al via de oren, dan? ;D