Auteur Topic: Geen geluid ziggo (Cisco) mediabox i.c.m. LG oled en Yamaha RX-A1070  (gelezen 62 keer)

Janrui

• *
Sinds kort ben ik in het bezit van een nieuwe LG oled tv. Aangesloten op een Yamaha RX-A1070 receiver. Op deze receiver is ook mijn ziggo mediabox (vrij oude Cisco) aangesloten. In eerste instantie werkte het goed. Audio van Cisco mediabox werd herkent als PCM.

Na een wijziging in een instelling van tv werkte de audio van de mediabox ineens niet meer. Mediabox en receiver aan, dan is er geluid, zet ik de tv aan, dan springt bij Yamaha het signaal van PCM naar “analog” en valt geluid weg. Met geen mogelijkheid te corrigeren. Uiteindelijk op andere HDMI ingang van tv gezet, van HDMI 1 naar 2, toen werkte het weer.

Gisteren een blu-ray speler aangesloten op de receiver en getest met DTS geluid en vervolgens weer hetzelfde probleem met de ziggo mediabox. Van HDMI 2 naar 3 en mediabox geluid is weer terug. Nogmaals blu-ray gestart en inderdaad weer hetzelfde, nu werkt ook HDMI 3 niet meer.
De LG heeft 4 HDMI poorten, nu dus poort 4 in gebruik en maar even geen blu-ray of andere zaken doen, zodat de mediabox blijft werken.

Probleem lijkt te zitten in combinatie mediabox met LG, Yamaha lijkt gewoon verkeerd signaal te krijgen. Ondertussen CEC en ARC uitgezet (lijkt niet 100% uit te gaan overigens, maar toch iets door te sturen). Mediabox op tv en dan via optische kabel naar receiver werkt ook niet, alleen alles uit en geluid over tv speakers werkt, maar dat wil ik uiteraard niet.

Wie herkend een soortgelijk probleem?
Heeft de mediabox next hier ook last van?
Kunnen KPN boxen hier beter mee overweg?
Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?

Wie denkt met me mee?