Auteur Topic: Dual HS 38  (gelezen 161 keer)

Lentjes

• *
Dual HS 38
« Gepost op: 19 oktober 2020, 20:51:37 »
Hallo allemaal, ik ben een liefhebber van de wat oudere audio apparatuur , wat vroeger is  begonnen met zo'n rood platenspeler koffertje van philips( die ik nog steeds heb) .  Tegenwoordig heb ik een leuke Kt 7 buizen versterker met een thorens td 160 die een aantal jaren  terug gelukkig een stuk goedkoper was dan hedendaags.
Maar nu zit ik met een vraag,  onlangs heb ik een dual 1214 waar een hs 38 versterker onder zit. Het hele handeltje netjes schoongemaakt en voorzien van het juiste vet/ olie. Maar dan  komt het, als ik hem aanzet begint hij gewoon te draaien en af te spelen, maar naar ca. 5 min stopt alles ermee, alsof de stroom eraf gaat. Als ik hem dan na enkele minuten weer aan zet, doet hij het gewoon weer om vervolgens na enkele minuten te stoppen. Aan de platenspeler ligt het volgens mij niet . Maar aan de versterker zie ik ook niks. Wie o wie heeft enig idee wat het zou kunnen zijn en waar ik het euvel zou moeten zoeken.
Brand maar los.

Mmuetst

Re: Dual HS 38
« Reactie #1 Gepost op: 24 oktober 2020, 10:23:59 »
Misschien de voeding. Als de. apparaat oud is worden vaak elco’s slechter. Ik zou even moeten opzoeken hoe het schema van die draaitafel er uit ziet. Maar als alles stopt, bedoel je dan dat het geluid weg valt of stopt de draaitafel ook met draaien? Een slechte schakelaar zou ook nog een optie kunnen zijn.
https://www.vintageshifi.com/repertoire-pdf/pdf/telecharge.php?pdf=Dual-1214-Service-Manual.pdf
Er is een hoofdstuk over  shut-off meganisme misschien daar iets mis?
Zie dat de motor direct door de netspanning wordt aangestuurd, dus er is geen voeding voor het draaitafel gedeelte.
« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2020, 10:36:32 door Mmuetst »

Lentjes

• *
Re: Dual HS 38
« Reactie #2 Gepost op: 24 oktober 2020, 11:34:31 »
Hallo, allereerst fijn dat je wil meedenken. Met het stoppen bedoel ik dat hij gewoon op een willekeurige plek stopt met draaien na een paar minuten. Dat is bijzonder als het draaitafel gedeelte rechtstreeks op de netspanning staat zou volgens mij logica betekenen dat ik het dan ook bij de draaitafel moet zoeken.