tsja, het gaat best een tijdje terug, ik weet niet precies meer hoe oud is was, maar ik denk een jaar of 12 ongeveer, mogelijk iets jonger......
Ik had altijd wat klein spul gehad, maar nog niets serieus. Totdat ik eens met mijn vader ging zitten praten dat ik ook wel iets op mijn slaapkamer wilde om serieus te gaan luisteren. Hij beloofde toen dat ik zijn Wharfdale Diamond V speakers op afbetaling mocht overnemen en dat hij andere zou kopen. Dus toendertijd nog de particulier halen en zoeken maar.
Mijn vader zag op een gegeven moment een Sansui set staan en zei tegen mij, daar gaan we naar kijken, was ook redelijk in de buurt en hij achte de kans aanwezig dat het wat zou zijn. Zodoende kwamen we na een bezoekje en wat luisteren thuis met
Sansui tuner TU-217
Sansui versterker AU-317
Sansui casettedeck SC-2110 (denk ik of zoiets in ieder geval)
en dat gecombineerd dus met de Wharfdale Diamond V
Ik durf niet meer te zeggen wat ik toen heb betaald, maar het was in ieder geval niet heel veel, want ik had natuurlijk "niets" te makken.
Ik was hier ape trots mee, zo groos als een pauw en genoot met volle teugen, de buren ook wel eens, oeps.
Het casettedeck deed het wel, was nog met zo'n los kunststof/perspex kap die ervoor zat, maar het draai tempo was niet echt stabiel, hij moest soms een zetje krijgen om te lopen en dit was uiteraard niet helemaal ideaal, maar ja ach, ik mocht niet klagen..........
Echter het tegenvallende casettedeck bleef wel bij mij knagen..... Dit verminderde toch een stukje comfort en plezier en je moet natuurlijk "groots" denken. De CD was toen in volle opmars en er bestond natuurlijk niets beters als een CD om muziek te luisteren.
Toen ik een baantje had, had afbetaald, ging dan ook direct de neus weer in de rondte om te zoeken naar een CD speler. Destijds een Sansui nieuw gekocht (volgens mij bij Correct), maar dat ding viel zo tegen dat dit van korte duur was. De speler piepte/fluitte/zoemde zo hard dat je amper nog muziek kon horen. En blijkbaar was ik toen toch al voldoende kritisch om daar niet mee uit te voeten te kunnen. Dus terug in de doos en een nieuw rondje Correct met Pa.
Uitkomst is dat ik thuis kwam met een andere speler, moest wel fors meer afbetalen, maar het zou niet verkeerd zijn, aldus de verkoper........ Het werd een Pioneer PD-S505.
Ik heb deze speler ongeveer 10 jaar gehad, en hij heeft het altijd goed gedaan, mij nooit in de steek gelaten en draaide als een "zonnetje", ik was er die tijd HEEL ERG tevreden mee, ook al moesten de CD's er onderste boven in, vanwege het stable plate loopwerk. De speler heeft heel erg veel draaiuren gemaakt.
Maar er was een nadeel, CD's waren toen nog heel duur (50 gulden per stuk) en tsja, dat kon ik niet betalen...... Dus ik maakte veel opnames op tape, die ik dan luisterde. Echter dit bleef een drama met het Sansui casettedeck. Dus toen de cd speler afbetaald was............
ging ik samen met Pa eens (na een advertentie) bij een Hifi zaak kijken naar een Pioneer casettedeck. Ik ga kijken of ik nog kan achterhalen of ik kan vinden welke dit geweeest is, wordt vervolgt......