Auteur Topic: Voluma aanpassen niet meer zichtbaar via tv  (gelezen 80 keer)

rolschaatser1971

• *
Voluma aanpassen niet meer zichtbaar via tv
« Gepost op: 1 november 2020, 11:16:48 »
Ik heb een denon 516H soundbar en een philips tv 55pus6401/12. Beide zijn aangesloten via HDMI(arc), en het geluid van tv over soundbar werkt prima, en verder is geluid ook top.
Wanneer we tv kijken met geluid over de soundbar, en je past het volume aan via de ab van de tv, zou je verwachten dat je kan zien hoe hard de tv staat. DIt wordt niet meer weergegeven.
tv luidspeaker staan op de modus "easylink"maw de afstand bediening waarmee we tv bedienen, gebruiken we ook volume soundbar

iemand tips, of is dit uberhaupt niet mogelijk omdat je de luidsprekers vd tv heb "uitgezet" ?

Mokumer45

• Een zeer ge´nteresseerde 65plusser.
Re: Voluma aanpassen niet meer zichtbaar via tv
« Reactie #1 Gepost op: 1 november 2020, 13:19:36 »
Helaas, geen idee. Heb hier min of meer hetzelfde met mijn AV, met de Logitech One AB zie ik ook niets in beeld bij volume verandering, maar met de AB van de TV zelf zie ik wel alle volume veranderingen in beeld. Zet ik mijn Logitech op alleen TV, zie ik het wel. Rarara?
Typo er uit gehaald.
« Laatst bewerkt op: 1 november 2020, 17:39:38 door Mokumer45 »
Huiskamer: AVR: Sony STR-DN1010, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-505-4 met Shure M97xe of Orto

Bloom

• Bloom's music blooms!
    • Mijn set
Re: Voluma aanpassen niet meer zichtbaar via tv
« Reactie #2 Gepost op: 1 november 2020, 17:02:36 »
Het hangt van het op de tv aangesloten audiotoestel af. Ik gebruik zelf een Marantz AV8802A als surroundvoorversterker en die toont wÚl een volumebalk op de tv als je daarmee het volume aanpast.