Auteur Topic: Tandwieltje uit Kenwood L-D1 CD speler  (gelezen 113 keer)

BST

• Wat je ook leuk vind aan hifi, vergeet nooit te genieten..
Tandwieltje uit Kenwood L-D1 CD speler
« Gepost op: 7 november 2020, 12:23:51 »
Een goede vriend van mij luistert al jaren naar een Kenwood L-D1 CD-speler. Een enorm gaaf en groot apparaat van zware kwaliteit. Helaas is de binnenkant niet van zware kwaliteit, een van de tandwieltjes van binnen is door slijtage kapot gegaan. Waarom men in zo'n (destijds gigantisch duur) apparaat geen metalen tandwieltjes hebben gebruikt snap ik niet, voor die paar gulden extra had je een apparaat gemaakt dat een heel leven mee zou zijn gegaan. Anyway: hij heeft diverse reparatie zaken gevraagd, maar die geven aan niet te kunnen voorzien in dit tandwieltje. Daarom hoop ik dat er hier wellicht iemand bij kan helpen zodat het apparaat niet weggegooid hoeft te worden.

Het tandwieltje ziet er als volgt uit:

Is er iemand die daar wellicht mee kan helpen?
Groeten, BST

Mmuetst

Re: Tandwieltje uit Kenwood L-D1 CD speler
« Reactie #1 Gepost op: 7 november 2020, 18:00:27 »
Gezien je de orginele defecte nog hebt zou ik gewoon iemand zoeken (of een bedrijfje) die dit 3D kan printen.

Jan

« Reactie #2 Gepost op: 8 november 2020, 15:36:42 »
Ik ga mee met Mmuetst.

peter23

• **
« Reactie #3 Gepost op: 8 november 2020, 17:01:03 »
Rotel RA-980BX, RCD-965BX, RT-950BX, RT-945AX, RC1550, RB1552, RCD1520  *  NAD 7130, 5320  *  PrimaLuna Prologue 3, Prologue 6, Dialogue 3  * Thorens TD160 MKII  *  Pro-Ject Xpression III/Ortofon 2MBronze, Pro-Ject Speedbox II,  *  Tannoy D500 *

Regenpak

• Johnny Bravo
  • *
    • Polonaise PIC Projects
« Reactie #4 Gepost op: 8 november 2020, 22:09:28 »
Conrad heeft ook veel tandwieltjes. Ik had ook zo'n probleem met een vertraging in een Bang & Olufsen receiver. Uiteindelijk een hele verzameling tandwielen moeten kopen voordat ik de goeie had. Hele lastige materie met hoeveel tandjes per omtrek en weet ik wat niet al.

3D printen is makkelijker, er zijn veel mensen mee bezig. Ik alleen niet. Nu zou ik een vriendje erover lastigvallen.

Tjerk