Auteur Topic: IMF TLS 50 MKII  (gelezen 254 keer)

sevenoaks

• *
IMF TLS 50 MKII
« Gepost op: 14 december 2020, 21:29:56 »
Hallo,

Iemand ervaring met de herstelling van een paar IMF TLS 50MKII's?

Wat ik na een korte luister beurt kon ondervinden... 1 nieuwe woofer, 1 nieuwe supertweeter; beide foam randen van mids zijn aan vervanging toe.. en waarschijnlijk nog wel wat wanneer ik de kast open krijg..

Groet

benjamin

• Oost, west, thuis is het ook niet alles
Re: IMF TLS 50 MKII
« Reactie #1 Gepost op: 15 december 2020, 12:07:34 »
Mids is een bekend euvel. Woofer kan van alles zijn. Een supertweeter vinden van Coles of Celestion wordt een moeilijke opgave, de filters kun je bereiken wanneer je de woofers eruit hebt, en de demping op de achterplaat voorzichtig opzij schuift, de aansluitingen achterop de kasten kun je ook losschroeven, zit een schakeling op voor het mid te wijzigen.

Verder kun je natuurlijk van alles doen: filters even doormeten, desnoods verse bipo's als de waardes zijn verschoven, beetje alle contacten nalopen op de print van het filter.

Op zich is de demping IMO ook niet echt optimaal, en de achterwand resoneert te gauw (niet verstevigd of wat ook, zwaktepunt).

Punt bij de TLS50 is dat het laag absolute wereldklasse is: maar de rest bijzonder middelmaat, de mids, tweeters, en supertweeters zijn ondertussen ruim ingehaald door véél betere units van diverse fabrikanten.

Wil je ze origineel laten, mids refoamen, en op zoek naar een nieuwe KEF B200 SP 1039 woofer en Coles tweeter, en anders zijn er tal van optie's.
Zelfbouw IMF TLS 50 met Wharfedale Laser 100 Rank- Arena units, 4 maal 10 cm. Wharfedale Laser 100 Rank- Arena mids. en 3 Wharfedale Laser 100 Rank tweeters, gemodificeerde Philips ribbons. Grundig Rosita 6500 set.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

Han

• Moderator
    • studio
« Reactie #2 Gepost op: 16 december 2020, 22:46:51 »
Ik denk dat ik nog ergens zo'n Coles supertweetertje heb liggen.
Niets is zeker en zelfs dat niet.

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

frits denon

• HiFi is emotie
« Reactie #3 Gepost op: 17 december 2020, 10:13:29 »
Ik denk dat ik nog ergens zo'n Coles supertweetertje heb liggen.

Mooi toch, zo'n forum met behulpzame leden. :idol:
Oude(re) spullen van Scott, Denon, Sony, Hepta, Elac en Rel.