Auteur Topic: primare np 5 + Primare mm30 vs bluesound node 2  (gelezen 136 keer)

Robhop

• *
primare np 5 + Primare mm30 vs bluesound node 2
« Gepost op: 2 januari 2021, 16:24:57 »
Geachte forum leden ,

Graag zou ik jullie mening horen over het volgende.
Mij set bestaat uit:

Node 2 als streamer
Primare pre 32 met mm30 kaart
eindversterker Primare a32
Speakers Audio Physic  scorpio 25 jubileum editie.

Nu zit ik te denken om de node te vervangen voor een primare np 5 streamer.
De primare zit geen dac in , ik moet dan dus spelen met de dac van de mm30.

Nu is mijn vraag is de dac van de node beter als die van de mm30?, aangezien deze al wat ouder is.

Ik neig naar de primare np5 omdat ik dan de primare prisma app kan gebruiken waarmee ik op de pre 32 kan bedienen, maar wil er qua dac  niet op achteruit gaan.

Al vast bedankt voor jullie reacties.

Mvg

Rob

Jan

Re: primare np 5 + Primare mm30 vs bluesound node 2
« Reactie #1 Gepost op: 2 januari 2021, 16:35:09 »
Kun je de Primare NP5 thuis proberen? Zo ja, neem wel de tijd om het te beluisteren.
« Laatst bewerkt op: 2 januari 2021, 16:50:28 door Jan »

Robhop

• *
« Reactie #2 Gepost op: 2 januari 2021, 18:23:40 »
Ik ga het proberen ,maar de denk niet dat het tot de mogelijkheden behoord, maar bedank voor je reactie.

Jan

« Reactie #3 Gepost op: 2 januari 2021, 18:28:47 »
Probeer het hier:
https://www.wifimedia.eu/nl/primare-np5-prisma.html
Als ik het goed lees krijg je ook nog 50% korting, mits je huidige Primare set bij een geautoriseerde dealer hebt gekocht.

Mmuetst

« Reactie #4 Gepost op: 3 januari 2021, 10:49:35 »
De DAC in de Bluesound is van prima kwaliteit: BurrBrown PCM5122 DAC. Die MM30 gebruikt het zelfde merk DAC Burr Brown PCM1792. De module van Primaire ondersteund geen MQA (voor wat het waard is). Zover ik weet alleen interessant als je met TIDAL streamt.
Dan is het nog maar de vraag of de software om die NP5 te bedienen net zo prettig is als de Bluesound. Persoonlijk vind ik de Bluesound heel prettig (ken de software van Primaire niet, dus ook geen oordeel). Je geeft aan dat je alles dan via één app van Prisma kan bedienen, dus zou de switch puur gemak zijn. Om de kwaliteit te kunnen beoordelen zou je de Bluesound via een Toslink kunnen aansluiten op de MM30 en dan kun je de twee DAC’s met elkaar vergelijken. Kabeltje kost +/-  €4,-.

Robhop

• *
« Reactie #5 Gepost op: 3 januari 2021, 14:12:22 »
 Hoi Mmuetst,

Bedankt voor je reactie , je opmerking over het bedienings gemak van de de Bluesound is zeker voor mij ook een een punt, die is idd erg prettig.
Ik denk dat ik zoals jan suggereerde een Primare np 5 op proef moet zien te krijgen om ze dan eens uitgebreid te vergelijken op gebied van geluid maar zeker ook op gebied van bediening gemak.

Bedankt voor jullie bijdrage!

Robhop

• *
« Reactie #6 Gepost op: 3 januari 2021, 14:56:14 »
Heb er net een besteld en ga vergelijken.