Poll

Wij hebben een Harman Kardon avr 160.Er komt geen geluid meer uit de boxen. Het geluid van de tv komt niet meer uit de Harman Kardon. Stekker uit het stopcontact gehad, reset gedaan. Helpt niet. Heeft iemand een oplossing?

Harman Kardon
1 (50%)
Harman Kardon
1 (50%)

Totaal aantal stemmen: 2

Auteur Topic: Harman Kardon  (gelezen 377 keer)

Newfie

• *
Harman Kardon
« Gepost op: 3 januari 2021, 14:05:55 »
Wij hebben een Harman Kardon avr 160.Er komt geen geluid meer uit de boxen. Het geluid van de tv komt niet meer uit de Harman Kardon. Stekker uit het stopcontact gehad, reset gedaan. Helpt niet. Heeft iemand een oplossing?

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
Re: Harman Kardon
« Reactie #1 Gepost op: 3 januari 2021, 15:05:11 »
Ik had er onlangs eentje waarvan de negatieve 15 V. voeding ontbrak. Probleem zit dan helaas helemaal onderin het apparaat.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

jazzman

• **
« Reactie #2 Gepost op: 3 januari 2021, 19:26:51 »

TV aanzetten?
Lyngdorf DPA-1 - Lyngdorf SDA 2175 - Yamaha CD-S3000 - Aurender X100L - Ayre Acoustics QB-9 DSD - Velodyne SPL 1200 Ultra - Dynaudio C1 mkII - TEAC HA-501 - Sennheiser HD800 - Transparent Music Link Plus en Audioquest Diamond bekabeling

Newfie

• *
« Reactie #3 Gepost op: 7 januari 2021, 12:43:19 »
Die zit er wel in hij heeft het altijd.Goed gedaan.
Hij ging opeens hard zacht hard en toen was er niks meer. Mijn kleindochter liep wel voor de Harman Kardon langs, misschien dat zei ergens op gedrukt heeft. De afstandbediening had ik bij voorbaat al weggelegd.

Mmuetst

« Reactie #4 Gepost op: 7 januari 2021, 19:10:41 »
Die zit er wel in hij heeft het altijd.Goed gedaan.
Hij ging opeens hard zacht hard en toen was er niks meer. Mijn kleindochter liep wel voor de Harman Kardon langs, misschien dat zei ergens op gedrukt heeft. De afstandbediening had ik bij voorbaat al weggelegd.
Arjan bedoelt dat de voeding dan defect is

Newfie

• *
« Reactie #5 Gepost op: 11 januari 2021, 05:26:17 »
Is dat moeilijk een nieuwe voeding errin zetten?

Be tweeter

• ARJANKU.IT service
« Reactie #6 Gepost op: 11 januari 2021, 07:24:23 »
Er moet eerst vastgesteld worden of de voeding defect is en vervolgens waardoor dit komt .
Ik zou hem vier sterren geven op een schaal van vijf van moeilijkheid voor iemand die een heel klein beetje in elektronica thuis is en fout kan zoeken op componentbasis.
groeten,
Arjan

Newfie

• *
« Reactie #7 Gepost op: 12 januari 2021, 23:09:20 »
Dank voor het antwoord. Kunnen jullie ook vertellen hoe je kunt zien of hij kapot is? Van de buitenkant denk ik niet. En is een voeding duur? Als we het laten maken dat zal wel niet goedkoop zijn, en om hem nou weg te gooien vind ik zonde. Er komt goed geluid uit. Geld voor een ander is er even niet.

Be tweeter

• ARJANKU.IT service
« Reactie #8 Gepost op: 13 januari 2021, 13:02:07 »
De voeding hier is geen blok wat je zou kunnen vervangen, het is een dozijn of meer onderdelen die op de hoofdprint zitten gesoldeerd en die voorzien in gelijkrichting en stabilisatie van wisselspanningen van de transformator.
Er zal eerst gemeten moeten worden of daar inderdaad de fout ligt. Meerdere forumleden kunnen dat op hobby- of professionele basis voor je doen. Ik zit bijvoorbeeld in Haarlem en Regenpak in Amsterdam meen ik en Muetst richting Utrecht?
groeten,
Arjan

Mmuetst

« Reactie #9 Gepost op: 13 januari 2021, 21:01:48 »
Klopt, maar ik moet dit jaar mijn studie doeleinden voor AWS en VMware gaan halen...dus geen tijd voor klussen.
Door Corona heb ik een aardige studie achterstand. Dus ik pas.

Newfie

• *
« Reactie #10 Gepost op: 14 januari 2021, 00:16:22 »
Bedankt voor het antwoord. We wonen in het Noorden, te ver weg dus.

Newfie

• *
« Reactie #11 Gepost op: 14 januari 2021, 00:19:59 »
Ik ga morgen nog ff naar de reset knop kijken. In het boek staat dat de een knop, weet zo niet meer hoe die heet, drie sec. moet indrukken. Er verschijnt dan wat op het scherm wat niet gebeurd. Misschien dat de reset knop aan de achterkant zit.

Newfie

• *
« Reactie #12 Gepost op: 14 januari 2021, 00:22:01 »
Mmuetst succes met je studie!

frits denon

• HiFi is emotie
« Reactie #13 Gepost op: 14 januari 2021, 18:22:22 »
Noorden? De Groef Audio in de stad een optie voor reparatie.
Oude(re) spullen van Scott, Denon, Sony, Hepta, Elac en Rel.

Mmuetst

« Reactie #14 Gepost op: 15 januari 2021, 21:16:57 »
Mmuetst succes met je studie!
Dank je wel.