Auteur Topic: Huidige setup en vraag mbt upgrade  (gelezen 116 keer)

Wapi

• *
Huidige setup en vraag mbt upgrade
« Gepost op: 10 januari 2021, 14:52:08 »
Hey allemaal!

Ik ben al enige tijd lid maar dit is mijn eerste post. Ik wist niet goed in welke subcategorie van het forum dat ik dit het beste plaatste dus excuses als het ergens anders zou moeten staan.

Ik ben aan het kijken om mijn geluidsinstallatie een upgrade te geven voor audio playback.

Huidige setup:

AV receiver: Marantz SR 5006
Zuilspeakers: Canton Chrono SL 590.2
Center speaker: Canton Chrono SL 555.2
Achterspeakers: Canton Chrono SL 510.2
Subwoofer: Canton 600
Platenspeler: Rega Planar 1

Ik heb niet zoveel hifi kennis maar ik denk dat de aankoop van een stereo versterker de meest logische keuze is (om deze vervolgens aan te sluiten op mijn bestaande AV receiver zodat ik nog surround mogelijkheid heb).

Heb even wat rondgekeken en volgende versterkers spraken me wel aan:
- Yamaha A/S S1200 ( https://hifi.be/artikel/29097/Review...rne-draai.html )
- Musical Fidelity M5SI (https://hifi.be/artikel/24840/Impres...lity-M5si.html )

Ik zou bewust niet gaan voor uitgebreide ingebouwde streaming mogelijkheden en eventueel een afzonderlijke streamer kopen in de toekomst. Welke streamer zou goed passen hierbij?

Ik luister naar zeer veel verschillende genres van muziek.

Iemand suggesties / opmerkingen?

Laat maar weten indien jullie bijkomende informatie nodig zouden hebben.

Alvast bedankt!

Subbuilder

Re: Huidige setup en vraag mbt upgrade
« Reactie #1 Gepost op: 10 januari 2021, 15:21:13 »
Mooie keuze.
Ik zou er nog een Atoll IN200 Signature aan toevoegen (1600). Maar net zo goed een IN100 Signature (1.175).
Zou niet te snel veel hoger gaan dan de prijs van je frontspeakers... tenzij je die op termijn ook wil vervangen.
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2021, 15:23:33 door Subbuilder »
Its not because you can neither hear nor measure it, that the difference ain't clear ... to me!

Wapi

• *
Re: Huidige setup en vraag mbt upgrade
« Reactie #2 Gepost op: 10 januari 2021, 18:07:42 »
Hartelijk dank voor de suggestie (en voor je PM, ik kom hier wellicht op terug)! Het is inderdaad ook wel op termijn de bedoeling om mijn front speakers te vervangen (eventueel te gebruiken als achterspeakers voor surround) dus vandaar dat ik ook wel een versterker wens die wat marge geeft voor upgrade van speakers.

Ik had ook veel positieve reacties gelezen over de Hegel H160 maar deze vind ik nergens te koop (ook niet tweedehands). De H190 opvolger is dan weer een aanzienlijke stap hoger qua prijs.