Auteur Topic: Scanspeak 18W/8535-00 classic gevraagd.  (gelezen 153 keer)

Mmuetst

Re: Scanspeak 18W/8535-00 classic gevraagd.
« Reactie #15 Gepost op: 17 februari 2021, 21:20:43 »
Scan Speak heeft jarenlang foute lijmmethoden gebruikt waardoor spreekspoeldraden letterlijk weggevreten worden
Total Speaker Repair verricht echt prachtig reparatiewerk bij dit soort woofers!!
Dat klopt, maar als ik zijn verhaal lees...afstoffen....volume knop per ongeluk op 100...versterker aan, muziekje aan...what the fuck....(toen een heleboel woorden die ik niet op het forum ga zetten  ;) ) en toen geen geluid meer uit de woofer...tja, je kunt mazzel hebben dat het een simpele draad breuk is. Speaker Repair heeft mijn Klipsch woofer voor +/- Ä60,- perfect gerepareerd. Ze geven altijd eerst een prijsopgave.

Bertone

• *
« Reactie #16 Gepost op: 17 februari 2021, 21:26:36 »
Oke Thks, ga ze mailtje sturen en een en ander overwegen...als de kosten teveel richting de 01 komt kan ik altijd nog switchen naar nieuw. Want de rek is even uit de pocket...na aanschaf versterker en draai deze nu met mín IMFjes compact 2. Wat een fijne speakers zijn dit. Heb ook de super compact maar legt het af tegen deze. En al de nodige jongens over de vloer gehad in alle prijsklassen tot bijna failliet aan toe.  :-[ maar van deze kan ik geen afscheid nemen.

frits denon

• HiFi is emotie
« Reactie #17 Gepost op: 17 februari 2021, 21:39:13 »
De IMF-jes zijn inderdaad leuk. Heb ze ook gehad. Maar voor het laag, ondanks dat het IMF is, moet je geen wonderen verwachten van deze kleintjes. Speakerbezetting is absoluut goed als 3 weg systeem met de brievenbus onderin. Met een sub erbij en op stands kun je een heel mooi resultaat krijgen.
Oude(re) spullen van Scott, Denon, Sony, Hepta, Elac en Rel.

Bertone

• *
« Reactie #18 Gepost op: 17 februari 2021, 22:09:36 »
Nou....dat zal je verbazen. Althans bij mij. Heb geen sub en ook niet nodig. Daarbij hoeven de ramen er niet uit. Maar dat is persoonlijk uiteraard. Hou zelf meer van een zo realistisch mogelijk geluid. Zal ook wel de bewuste combi zijn. Heb een redelijk goede acoustic en nu een versterker die deze op zín sloffen zo laat klinken dat ik regelmatig naar de voordeur loop of naar buiten kijk en dan denk oja uit de speakers. Kijk daar hou ik van.  ;) En als dan ook mín hond uit zín slaap opkijkt dan kom ik aardig in de buurt van de realiteit.  :yeah: En tuurlijk is er altijd beter...dat heb ik na ruim 40 jaar wel ondervonden. Het verschil met super compact die vind ik net te wollig minder detail en lucht en qua laag niet veel meer als deze kleintjes mits juiste plaatsing en versterker. De enige set waar ik nog spijt van heb was de combi Zingali 2S met mín Graaf buizen dat was hemels. Maar ja ben eigenlijk aan het afbouwen...ja ja dus nu mín laatste versterker gekocht en wellicht nog iets nieuws aan speakers en die andere laten maken en dan klaar....

frits denon

• HiFi is emotie
« Reactie #19 Gepost op: 18 februari 2021, 15:55:30 »
Fijn dat het goed klinkt bij jou. Ik heb mijn bronnen en akoestiek ook aardig voor elkaar in mijn luister stekkie en ben al een poosje bezig met een speaker zoektocht, omdat daar voor mij nog de meeste verandering te vinden is.  :yeah:

Let wel, de verandering is niet altijd een vooruitgang. :think: Dan gaan ze via MP weer naar een andere blije eigenaar.

Heb Celestion, B&W, Tannoy, Mission, Hepta, IMF, TDL in diverse uitvoeringen en formaten gehad en nu bij Elac aangekomen, monitoren en vloerstaanders. En er zal nog wel weer wat komen in de toekomst. Dat is het leuke van deze hobby. ;D

Natuurlijk ondertussen wel mooi van muziek blijven genieten. ^-^

Bertone

• *
« Reactie #20 Gepost op: 18 februari 2021, 16:28:07 »
Daar kan ik zoals eerder vermeld aardig over mee praten...het grote probleem is de juiste match te vinden..reviews leuk maar zegt nog niets over de rest voor de juiste match. Heb vandaag een vergelijking gehad met de Hegel H190 en mijn Aaron no.1a. Beiden liggen qua aanschaf redelijk in de buurt. De Hegel heeft meer vermogen nml 150w  tegen 95W op 8 Ohm van de Aaron  Zegt natuurlijk niet altijd iets. Daar stonden Dynaudio staanders op ( ben het type even kwijt..maar prijsindicatie rond de 4K. en een Bluesound II streamer zonder de DAC te gebruiken maar de interne DAC van de Hegel die vrij behoorlijk schijnt te zijn. Het verschil ontliep elkaar niet zoveel...De punch in het laag was bij de Hegel meer aanwezig en gaf een iets voller beeld. Bij de Aaron was het midden en hoog beter, meer open, gedetailleerder met meer lucht. Was toch weer eens een leuke en gezellige ervaring.
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2021, 16:34:58 door Bertone »

frits denon

• HiFi is emotie
« Reactie #21 Gepost op: 18 februari 2021, 17:21:21 »
Mijn ervaring is inmiddels dat het belangrijk is dat een versterker dippen in de weerstand (liever niet aanwezig uiteraard) van de luidspreker goed kan opvangen. Daardoor kun je verschil horen tussen de ene en de andere versterker.

En het lijkt erop dat je dat dus ook in de praktijk waargenomen hebt.

Bertone

• *
« Reactie #22 Gepost op: 18 februari 2021, 17:30:39 »
Klopt beide kunnen een aardige dip omvangen.

frits denon

• HiFi is emotie
« Reactie #23 Gepost op: 18 februari 2021, 19:11:06 »
Even gezocht naar de vermogens van beide versterkers.

Hegel:
Vermogen (8 ohm) per kanaal 150 watt
Vermogen (4 ohm) per kanaal 250 watt

AARON No.1.a
Power output:  2 x 95W/8Ω, 2 x 160W/4 Ω

Dat geeft voor mij een indicatie hoe de beide versterkers met een dip kunnen omgaan. De Hegel zal dat beter kunnen opvangen en op enig geluidsvolume ga je dat wel merken.

Bertone

• *
« Reactie #24 Gepost op: 18 februari 2021, 19:15:18 »
Je vergeet nog een stukje van de Aaron....350w 2 Ohm en...410w 1 Ohm. Dus die dip pakt de Aaron zonder probleem. De vraag is zelfs hoever de Hegel dat op pakt...Lees dan ook even de reviews van 6moons dan weet je meer. Indien geÔnteresseerd...
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2021, 19:20:37 door Bertone »

frits denon

• HiFi is emotie
« Reactie #25 Gepost op: 18 februari 2021, 19:20:07 »
Ha, ha, inderdaad. Je hebt gelijk.;D

Is die info er ook van de Hegel? Dat wordt niet vaak opgegeven, denk ik. ALS ze het al opgeven.

Bertone

• *
« Reactie #26 Gepost op: 18 februari 2021, 19:22:31 »
Tja dat is dan ook de vraag...of die dat ook trekt..ook al heeft deze meer vermogen in de top.

frits denon

• HiFi is emotie
« Reactie #27 Gepost op: 18 februari 2021, 19:24:18 »
Denk dat we beide wel eens zijn dat het wel een belangrijk gegeven is voor een goede versterker.

Bertone

• *
« Reactie #28 Gepost op: 18 februari 2021, 19:28:49 »
Heb uiteraard voor aankoop heel veel gelezen en werden electrostaten en moeilijke jongens prima gestuurd met de Aaron. Zelf de IMFjes zijn met hun ( meen 85dB ) ook niet de makkelijkste. Maar zingen met de Aaron. Iets wat ik ook niet eerder heb gehoord met mín andere versterkers..muv een knappe buizen uiteraard.

frits denon

• HiFi is emotie
« Reactie #29 Gepost op: 18 februari 2021, 20:17:12 »
Altijd fijn om te weten dat in die zin de basis goed is.