Auteur Topic: Reloop RP-2000 MK3  (gelezen 73 keer)

Mascotte

• *
Reloop RP-2000 MK3
« Gepost op: 30 maart 2021, 21:52:04 »
Hallo allemaal.

Ik ben in het bezit van een Reloop RP-2000 MK3 direct drive platenspeler. De platenspeler werkt perfect alleen met de pitch fader in het midden geeft de strobo aan dat de snelheid een tikje te snel zou zijn. Is hier iets aan te doen zodat de strobo stil staat en ik de pitchfader niet hoef te verschuiven om de correcte snelheid te halen?

Alvast bedankt.

Mmuetst

Re: Reloop RP-2000 MK3
« Reactie #1 Gepost op: 1 april 2021, 21:56:14 »
Welkom op dit forum Mascotte,
Je zou een elektrisch schema moeten hebben om mijn vermoeden te kunnen bevestigen, maar het lijkt me logisch dat er intern nog een regelbare weerstand aanwezig is om e.a. te kalibreren.

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
Re: Reloop RP-2000 MK3
« Reactie #2 Gepost op: 1 april 2021, 22:13:32 »
Bij een topper als de SL 1200 is de snelheid 'quartz locked' wanneer de potmeter in de middenstand staat Ún er een schakelaar wordt bekrachtigd door de schuif. De instelpotmeter is daar louter om te zorgen dat de snelheid toeneemt bij omhoogschuiven en
afneemt bij naar beneden schuiven. Bij 'quartz lock' mag je verwachten dat de strobe op kwartsbasis knippert en dat de motor ook in het juiste ritme van pool naar pool loopt. Wijkt de stroboscoop af in de middenstand dan schort er iets aan de uitvoering van het concept.
Maar misschien heb ik het mis en is het instelbaar, ik heb de schema's maar kort doorgebladerd.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....