Auteur Topic: Yamaha DSP AX1 upgraden voor in huiskamer naar moderne amp?  (gelezen 59 keer)

saken

• *
Yamaha DSP AX1 upgraden voor in huiskamer naar moderne amp?
« Gepost op: 4 april 2021, 00:54:14 »
Hallo,

Ik heb hier 2 Yamaha DSP AX1 versterkers staan, een aangekocht maar een paar dolby surround kanalen werkten niet, de 2e had hetzelfde probleem.

Er is mij verteld dat de AX1 zeer goed klinkt, alleen vraag ik mij nu af, is dit het waard aangezien het echt een jungle van kabels is nu achter mijn tv, en ik kan er zo moeilijk bij. Kan dit simpeler?

Ik heb een getraind gehoor en geluidskwaliteit is voor mij redelijk belangrijk. Omdat het zo'n kabel jungle is en de apparatuur ook niet helemaal naar behoren werkt heb ik eigenlijk al een paar jaar de geluidssetup niet aangesloten in de woonkamer, wat natuurlijk jammer is.

Zou de AX1 de moeite waard zijn om te houden?

Qua setup heb ik het als volgt in gedachten in de woonkamer:
minimaal Dolby Surround 5.1 met 2 subwoofers (voor en achterkant)
Playstation 3
Analoge input voor telefoon
Barebone PC voor afspelen films en muziek
Chromecast voor streaming

Pioneer SA508 ---> Lenco L78 (dit hou ik zo , paralel naast de digitale amp)

B&W DM330i front en achter B&W DM110i voor de surround

Zou mooi zijn als ik dmv switch zou kunnen switchen tussen de 2 amps. Dus dat ik niet hoef om te prikken als ik een elpeetje draai op de Sa508

Wat zou een goed alternatief zijn eventueel 2ehands? Dat ik het aantal kabels kan reduceren en eventueel draadloos voor de dolby surround kan gaan. De B&W's wil ik uiteraard blijven gebruiken, netzoals mn subwoofers. Het gaat puur om de amp. Alvast bedankt!

Ps. mijn TV is een  lg 42ld 420-za (niet smart)

Jan

Pimmie1968

• Geluid kun je voelen maar is nooit tastbaar
« Laatst bewerkt op: 4 april 2021, 15:01:21 door Pimmie1968 »
Yamaha R-N803D - HDX-1000 - TDL Studio Monitor Compact