Auteur Topic: Thorens 166 MK2  (gelezen 1280 keer)

basantsa

• *
Thorens 166 MK2
« Gepost op: 27 februari 2006, 22:12:38 »
hallo forumleden

ik ben nieuw op het forum en heb deze week een Thorens gekocht.
heb na 15 jaar weer besloten om vinyl te gaan draaien
nu het volgende
Ik wil deze speler even goed onderhanden nemen en updaten zoals cince aansluitingen plaatsen en alles schoonmaken en reinigen .
Volgens mij is hij nog geheel standaard en in een hele goede staat moet alleen een nieuwe snaar in deze loop er af als je wisselt tussen 33 en 45 toeren
het element was volgens verkoper zo goed als nieuw met verpakking er bij dit is een ortofon mc 10 super en er zaten ook nog ortofon T-5 pluggen bij .
kunnen jullie mij helpen waar ik onderdelen en andere benodigden kan krijgen
En heeft één van jullie misschien een bouwtekening van de behuizing deze wil ik van massief kersen maken alle adviesen zijn welkom .
met vriendelijke groet
basantsa

fatbob

Re: Thorens 166 MK2
« Reactie #1 Gepost op: 28 februari 2006, 16:55:52 »
Hallo en welkom op het forum.

Ik heb deze thorens ook gehad.
Je kunt hem vrij gemakkelijk "pimpen" info hierover kun je wel vinden op www.platenspeler.com
Onderdelen zijn o.a verkrijgbaar bij www.dienadel.de
Meest zinvolle upgrades zijn het vervangen van de hardboard bodemplaat en het dempen van de behuizing.
Verder moet je er op letten of het schuimrubber dat tussen de veren zit niet vergaan is.
Ook op www.thorens-info.de is veel info te vinden.
CD:Sony CDP XE900
PRE AMP:Parasound P/FET-900
AMP:Parasound HCA-800II
DRAAITAFEL:Thorens td 318/Sumiko blue oyster mm
SPEAKERS:Elac 121 AS III

basantsa

• *
« Reactie #2 Gepost op: 28 februari 2006, 21:33:45 »
kijk dat is info waar ik wat aan heb
al vast bedankt
groet basantsa

advr

• *
« Reactie #3 Gepost op: 10 maart 2006, 16:57:07 »

gouden tijden herleven. zo'n 166MKII heb ik ook jaren en jaren gehad met bijzonder veel plezier.  :clapping:

een combi met de Denon DL110 is er eentje uit duizenden. er zijn meerdere goede combi's maar deze is een van de beste ;D

succes er mee!!
Audio Innovations 500 (gemodificeerd), Mc Systems 3, Linn Sondek LP12 met Akito II arm, Linn Radikal, Linn Linto, Trampoline base, Benz Micro Wood L2, Linn T-cable, Blotevogel CD-STR+