Auteur Topic: De-magnetiseren bewezen? What to say...  (gelezen 109965 keer)

Kermit

• Moderator
Re: De-magnetiseren bewezen? What to say...
« Reactie #945 Gepost op: 27 juli 2006, 12:19:54 »
Hans,

Het was niet specifiek voor jou bedoeld maar in z'n algemeenheid gesteld.  Een ieder doet ermee wat hij/zij wil.
Echter uit je reactie blijkt wel dat je je nogal aangesproken voelt.

De wijze waarop op de 22-ste vorm gegeven is aan een luistervergelijk is mij genoeg.

Wellicht leuk leesvoer voor wie er zin in heeft en zich aangetrokken voelt tot deze zaken.

Misschien kan je uitleggen waarom de link die je geeft enige verklaring zou kunnen geven voor het feit dat mensen iets horen wat technisch niet kan.

Gropeten Hans

Hans,

Ik zal je heel eerlijk iets zeggen! Ik hoorde de 22e inderdaad kenneljk verschil tussen 2 kabels.
OK. Dat was het dan voor mij! Ik heb wel aan Gent gevraagd hoe dat kan. Die heeft mij kort geschetst van het hoe en waarom.
Verder heb ik het daarbij gelaten! Voor mezelf heb ik geconstateerd dat het kennelijk mogelijk is en verder ga ik niet zoeken naar een verklaring.
Ik weet alleen nu wel dat ik nooit een Nooroostkabeltje zal kopen. ;D Dát is dan mijn conclusie.

Als iemand het nu kennelijk hoort dat die Furu voor hem verschil uitmaakt...wat zal het hem dan eigenlijk worst zijn wat daarvan de oorzaak is?
Het zou mij aan mijn achterste roesten wat anderen er van zeggen. Als ik het zou horen zou dat voor mij voldoende zijn.
Als ik zo'n ding zou hebben en iemand gaat roepen dat het allemaal niet kan zou ik mijn schouders ophalen en gewoon verder gelukkig met dat ding zijn.

Misschien leef ik dan wat simpel maar even een voorbeeld.
Ik heb in de kamer een DVD-speler van Pioneer. Dat ding kostte 179 of 189 Euro.
Nu zegt een grote meerderheid dat zo'n ding veel minder zou moeten klinken dan een hele dure CD-speler.
Met geen haar op mijn hoofd denk ik er ook maar een seconde aan om zo'n dure speler te kopen nu ik er nog dagelijks verbaasd van sta wat voor strak plaatje dat ding geeft en wat voor prachtig geluid er in stereo uitkomt. Het zal mij toch worst zijn wat een ander daarvan vindt?
OK, ik ben ooit teveel audiofiel geweest om een "blokkertje" te kopen, daar haal ik (waarschijnlijk onterecht) mijn neus voor op.

Noem het simpel maar het is wel het meest eenvoudig.
Waarom die DVD-speler van 189 E zo goed is? "T zal me een biet zijn. Snappie? :wacko:

(een heleboel "!"weggehaald.)

Je hebt gehoord dat een set anders klonk nadat er een andere kabel werd toegepast. Daarmee is echter geeszins aangetoond dat de kabel anders klinkt. Het kan heel goed mogelijk zijn dat specifieke eigenschappen van de kabel de klank van de versterker beinvloeden. Dat zou meteen een verklaring kunnen zijn waarom toepassing van kabels zo situationeel is. Wie kan hier iets over roepen?
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

Martijn M

• Niet meer actief
  • *
  • Ik ben nu actief onder de naam CT1000
« Reactie #946 Gepost op: 27 juli 2006, 12:41:53 »
ik wil best iets roepen :)). Volgens mij zou een interlink geen enkele invloed op de versterker moeten hebben. In- en uitgangsimpedantie zijn namelijk heel hoog.
Stuur mij geen persoonlijk bericht. Ik ben nu actief onder de naam CT1000

Frits

• het gaat om de muziek
    • Eigen Saab Viggen site
« Reactie #947 Gepost op: 27 juli 2006, 13:40:17 »
Is de relatie tot de in- en uitgangsimpedantie de enige factor die de 'klank' van een kabel kan bepalen?
Kenwood DP7060, Dual 510 met Coral MC-88E, Sony TA-F630ESD, A.D.A.M. compact

Door feiten is nog nooit iemand van z'n geloof gevallen (Karel van het Reve)

Kermit

• Moderator
« Reactie #948 Gepost op: 27 juli 2006, 14:56:01 »
Begin jaren '80 heeft Jan Kool al gewaarschuwd voor de toen op de markt gekomen kabels met een hogere capaciteit. Niet elke versterker kon daar even goed tegen.
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

Tjeb

• uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
  • Por mis Santos cojones!
« Reactie #949 Gepost op: 29 juli 2006, 10:01:16 »
Je hebt gehoord dat een set anders klonk nadat er een andere kabel werd toegepast. Daarmee is echter geeszins aangetoond dat de kabel anders klinkt. Het kan heel goed mogelijk zijn dat specifieke eigenschappen van de kabel de klank van de versterker beinvloeden.Dat zou meteen een verklaring kunnen zijn waarom toepassing van kabels zo situationeel is. Wie kan hier iets over roepen?
Is het niet zo dat deze stelling ook opgaat voor een cd speler, deze klinkt ook vaak anders in div sets, dus ik begrijp niet helemaal waar je heen wilt.  Ik denk namelijk wel dat dan de kabel anders klinkt aangezien deze de klankverandering veroorzaakt.

Mvg Tjeb  

chansig

• Inhoudsloos poster met ruim 12.500 Posts
« Reactie #950 Gepost op: 1 augustus 2006, 22:24:16 »
mispoes

Groeten Hans
« Laatst bewerkt op: 1 augustus 2006, 22:31:22 door chansig »

Ruud15

• U bent niet verplicht tot antwoorden!
« Reactie #951 Gepost op: 2 augustus 2006, 09:37:13 »
Hoe dan ook, wat mij betreft is een kabel die zou klinken geen goede kabel!
Ik begrijp het niet! Mensen hakken de toonregeling van een versterker bekant af en nemen dan een kabel die zou "klinken" om het geluid te beinvloeden! Een onzekere factor want je kunt niet zien wat de kabel doet noch kun je deze afstellen.
Het is toch veel handiger als je een kabel hebt die het geluid onaangetast laat en dat je met een toonregeling naar smaak bijregelt! Stuk goedkoper ook! Toch? :think:
www.johannus.com... voor de betere home-trainers.
† 21-12-2007

HuubF

• Liever policor dan polidom!
« Reactie #952 Gepost op: 2 augustus 2006, 09:43:18 »
Tegenwoordig zijn er nog maar een paar merken die een toonregeling voeren, dus we moeten wel toonregelingetje spelen met kabels. ;D

Overigens zijn er ook verschillen te horen in de diepte van het laag, scherpte in het hoog en nog wat eigenschappen die je met een toonregeling niet voor elkaar kunt krijgen. Neem het verschil dat je hebt gehoord bij Han.

Kermit heeft ooit gezegd dat een kabel alleen maar iets kan verknallen; hij voegt niets toe. Daar ben ik het mee eens, alleen is het lastig om die ene kabel te vinden die het minst in je set verknalt.
Intel NUC pc, Dragon Fly dac, Cisco settopbox, K&H O300D pro-audio, Suzy Wong, Audioquest kabels.

markje

• Oppereter....
« Reactie #953 Gepost op: 2 augustus 2006, 09:44:34 »
alleen is het lastig om die ene kabel te vinden die het minst in je set verknalt.

Dat is met kilometers te koop bij de electronicaboer en noemen ze RG58.

Groeten Mark
Soms zit het mee, maar meestal zit het tegen....

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
    • RF and Microwave Rotary Joints
« Reactie #954 Gepost op: 2 augustus 2006, 09:45:49 »
En dat voor het luttele bedrag van 60 cent per meter. Maar als dat niet duur genoeg is mag je dezelfde kabel bij bij voor 120 Euro per meter aanschaffen. Dan soldeer ik er ook nog een paar plugjes voor je aan.
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

Ruud15

« Reactie #955 Gepost op: 2 augustus 2006, 09:52:49 »
Tegenwoordig zijn er nog maar een paar merken die een toonregeling voeren, dus we moeten wel toonregelingetje spelen met kabels. ;D

Overigens zijn er ook verschillen te horen in de diepte van het laag, scherpte in het hoog en nog wat eigenschappen die je met een toonregeling niet voor elkaar kunt krijgen. Neem het verschil dat je hebt gehoord bij Han.

Kermit heeft ooit gezegd dat een kabel alleen maar iets kan verknallen; hij voegt niets toe. Daar ben ik het mee eens, alleen is het lastig om die ene kabel te vinden die het minst in je set verknalt.

Ik ben dat met Kermit eens! Ik denk dat een kabel van goudeerlijk gewoon oudhollands koperdraad waar niet aan gerotzooid is het beste klinkt! D.w.z. het signaal het meest eerlijk doorgeeft! Van al die exotische kabels met spoeltjes, magneetjes, gekookt, gebakken desnoods opgediend met warme knoflook weet  je toch niet of ze je signaal onaangetast laten.
Waarom zou Quad nu nooit meegedaan hebben met exotische kabeltjes denk je?  :think:
† 21-12-2007

Hififreak

• http://www.hififreak.nl
« Reactie #956 Gepost op: 2 augustus 2006, 09:54:10 »
Waarom zou Quad nu nooit meegedaan hebben met exotische kabeltjes denk je?  :think:

Quad is trouwens niet de enige hoor!    ;D

Ruud15

« Reactie #957 Gepost op: 2 augustus 2006, 09:57:02 »

Quad is trouwens niet de enige hoor!    ;D

Ik geef slechts een voorbeeld van een écht hifimerk waar gek genoeg high-enders soms de neus voor ophalen.
Waarschijnlijk omdat de zoektocht dan ophoudt, het is allemaal te simpel en dat kan zeker niet zo zijn, althans in de optiek van sommigen!
† 21-12-2007

Rut

• Geniet nooit met mate
« Reactie #958 Gepost op: 2 augustus 2006, 10:15:19 »
Kan het niet zo zijn, dat sommige kabels als een filter dienen en deze bepaalde klanken filteren door middel van bv het soort metaal wat er gebruikt is ?

Zilver klinkt anders dan koper bij mijn interlink, vandaar mijn denkwijze.

Gr.RuT

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
    • RF and Microwave Rotary Joints
« Reactie #959 Gepost op: 2 augustus 2006, 10:19:29 »
Rut

Het metaal zelf heeft geen invloed op de frequenties die er in het signaal zitten. Wel kun je door de opbouw van de kabel te veranderen, of door er zelfs spoelen of condensatoren in op te nemen, een filterende kabel maken.

Het effect is echter onvoorspelbaar en niet te regelen. Doe mij dus maar een neutrale kabel en een toonregeling om de boel een beetje bij te regelen indien nodig.
« Laatst bewerkt op: 2 augustus 2006, 12:31:28 door Gent »
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.