Auteur Topic: De-magnetiseren bewezen? What to say...  (gelezen 109966 keer)

Tjeb

• uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
  • Por mis Santos cojones!
Re: De-magnetiseren bewezen? What to say...
« Reactie #990 Gepost op: 4 augustus 2006, 00:30:51 »
Dan laat jouw geheugen je alweer in de steek aangezien het niet ging over 2 identieke kabels van hetzelfde merk! En zoals je kunt lezen waren er dus verschillen hoorbaar tussen de nord-ost en de ??? (kweetnietkabel)

Mvg Tjeb

markje

• Oppereter....
« Reactie #991 Gepost op: 4 augustus 2006, 11:04:04 »
Ja, dat roepen ze allemaal, maar als het puntje bij het paaltje komt, haakt de een na de ander af.

Mijn geheugen laat me wederom niet in de steek, want ik had het hierover.

Groeten Mark
Soms zit het mee, maar meestal zit het tegen....

HuubF

• Liever policor dan polidom!
« Reactie #992 Gepost op: 4 augustus 2006, 14:29:02 »
Kom jij nou maar eens gezellig naar een luistersessie Mark! Dat is heel wat minder zaaddodend dan een DBT.
Intel NUC pc, Dragon Fly dac, Cisco settopbox, K&H O300D pro-audio, Suzy Wong, Audioquest kabels.

Ruud15

• U bent niet verplicht tot antwoorden!
« Reactie #993 Gepost op: 4 augustus 2006, 14:49:50 »
Kom jij nou maar eens gezellig naar een luistersessie Mark! Dat is heel wat minder zaaddodend dan een DBT.

Ik vond de bijeenkomst van de 22e anders absoluut niet zaaddodend hoor, wl betrouwbaar... :idol:
www.johannus.com... voor de betere home-trainers.
21-12-2007

HuubF

« Reactie #994 Gepost op: 4 augustus 2006, 15:23:27 »

Ik vond de bijeenkomst van de 22e anders absoluut niet zaaddodend hoor, wl betrouwbaar... :idol:

Huh, jij hier? Ik respecteer het volledig dat je de bijeenkomst van de 22ste als betrouwbaar beschouwt voor jezelf.  ;)
Intel NUC pc, Dragon Fly dac, Cisco settopbox, K&H O300D pro-audio, Suzy Wong, Audioquest kabels.

Ruud15

• U bent niet verplicht tot antwoorden!
« Reactie #995 Gepost op: 4 augustus 2006, 15:33:44 »

Huh, jij hier? Ik respecteer het volledig dat je de bijeenkomst van de 22ste als betrouwbaar beschouwt voor jezelf.  ;)

En waarom zou ik hier niet kunnen zijn? Ben je soms eigenaar van het topic of zo? ;D
www.johannus.com... voor de betere home-trainers.
21-12-2007

HuubF

« Reactie #996 Gepost op: 4 augustus 2006, 15:36:14 »
Tuurlijk niet; je bent van harte welkom. :-*

Je mag de Furutech wel een weekje in huis hebben, hoor! Ik leen hem nu uit omdat ik bezig ben met andere dingen. En de cd-'s die ik het meeste draai zijn al ge-Furutecht.

markje

• Oppereter....
« Reactie #997 Gepost op: 4 augustus 2006, 15:54:53 »

Lijkt me lachen, maar het gaat er niet om of het zaaddodend is. Het gaat erom of het betrouwbaar is, en dan is m.i. een luistersessie een stuk minder dan een dbt.

Groeten Mark
Soms zit het mee, maar meestal zit het tegen....

Baardmannetje

« Reactie #998 Gepost op: 5 augustus 2006, 10:26:10 »
Okee resume,

Sinds Woensdag staat Huub's Furu bij mij.
Ik heb dus de afgelopen dagen heel op mijn gemakje kunnen de-maggen en luisteren en ik kan zeggen
dat het best plezierig is om eens in mijn eentje met dat ding te stoeien, geen invloeden van buitenaf .... ;D ;)
Welnu ...mijn oordeel tot nu toe over dit rare apparaat is de volgende : Ik blijf verschillen horen, echter lang niet
altijd in dezelfde mate en ook lang niet bij iedere ceedee.
Het valt mij op dat oude vaak gedraaide ceedee er vaak het meest profijt bij hebben zo luisterde ik gisteren
een erg oude ceedee van Radiohead (o.k. computer) en was echt heel erg verbaast, zo'n groot verschil.
Maar de nieuwe ceedee van Thom Yorke .....wel bijna geen verschil.
Tot zover.

gegroet, Eelco

Kwabbernoot

• a.k.a. Fantasio
  • Glas en vuvuzela's
« Reactie #999 Gepost op: 5 augustus 2006, 13:23:28 »
Eelco,

Kun je proberen te omschrijven wat het verschil, volgens jou, is?

Groeten...
"Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world"

Baardmannetje

« Reactie #1000 Gepost op: 5 augustus 2006, 17:39:01 »
Okee,

Ik zal het kort maar bondig houden.
Ik ervaar een betere scheiding tussen instrumenten, ik noem dat altijd maar een hogere resolutie.
Daarbij lijkt het beeld zich rustiger te zijn en de plaatsing beter.
Maar let wel het effect is lang niet bij elke ceedee even groot en soms is het er ook gewoon niet.
Al met al dus ervaar ik verschil maar ga neverste nooit niet 380 of 200 euro er aan uit geven ....

gegroet, Eelco

Kwabbernoot

• a.k.a. Fantasio
  • Glas en vuvuzela's
« Reactie #1001 Gepost op: 5 augustus 2006, 19:04:29 »
Iedereen die het probeert hoort dus nagenoeg hetzelfde verschijnsel. Hmmm... :sceptic:
Ik moet hem ook echt eens gaan proberen.

Groeten...
"Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world"

Baardmannetje

« Reactie #1002 Gepost op: 5 augustus 2006, 19:08:27 »
Waarom niet oftewel wat let je,

Leen zo'n ding hier of daar en ga er gewoon mee aan de kloot.
Hoor je verschil, leuk, hoor je geen verschil net zo leuk !

gegroet, Eelco

jrm

• "Do it now!"
« Reactie #1003 Gepost op: 6 augustus 2006, 11:49:06 »
Dus Huub, gooi de Furutech in de verhuur en je hebt 'm zo terug verdiend ;D
Geniet en maak plezier, maar niet met mate! Want muziek is emotie...

jjjgroot

• *
« Reactie #1004 Gepost op: 11 november 2019, 14:45:56 »
Hoi allemaal,
Misschien is het al genoemd in dit topic, maar heft iemand al gedacht aan het bit correctie systeem van CD spelers?
Even in het kort: De CD word uitgelezen door de laser, dit gaat nooit 100% goed, daarom zit er een bit correctie systeem ingebouwd.

Er zijn eigenlijk 3 digitale lees fout niveaus:
a_Geen fouten.
b_Herstelbare fouten
c_On herstelbare fouten (Deze worden analoog gecorrigeerd.)

Zolang de gelezen bit stroom binnen de a of b fout range blijft, is het resultaat 100% correct en bevat 0 fouten. (Herstelbare fouten zijn inmiddels hersteld door het lees systeem)
Nu durf ik te beweren, dat als je de gewenste situatie lees (0 fouten) uit je cd speler krijg, niets invloed heeft op de geluid kwaliteit, zoals b.v. demagnetiseren, randen zwart lakken etc.
Mochten er echter on herstelbare fouten voor komen op een cd/speler, dan zouden demagnetiseren, randen zwart lakken etc. er wellicht er voor kunnen zorgen dat de lees nauwkeurigheid wat omhoog gaat, zodat het signaal weer te herstellen is.

Meten is weten en gelukkig is het mogelijk om op enkele pootjes van de bit stream verwerkend chips het aantal herstelbare en het aantal onherstelbare fouten uit te lezen.
In geval van een externe DAC kan het ook in de stream gemeten worden.
http://www.digital-recordings.com/ded/ded.html
Conclusie:
Alleen als je cd-rom of cd speler on herstelbare fouten oplevert, heeft het misschien zin om te experimenteren met demagnetiseren etc..
Echter heb ik het idee dat de hele speler niet best werkt als het geen 0% foutloze stream kan reproduceren. (Na herstelbare fout correctie)
Groeten, Joop