Auteur Topic: Analoog of toch........  (gelezen 2925 keer)

michiel2

• *
Re: Analoog of toch........
« Reactie #15 Gepost op: 12 mei 2006, 09:43:03 »
Wat de zin is van een vinylplaat aftasten met een laser en het signaal alsnog te digitaliseren ontgaat me geheel. De charme van en platenspeler is juist dat het signaal analoog blijft en een laser kan noit een analoog signaal genereren lijkt me.

Laserdiscs zijn ook analoog. Ik heb hier wel eens vaker van gehoord, het is zeker niet de eerste platenspeler die zo werkt met een laser. Misschien het eerste model in serieproductie ofzo. Met een laser contactloos uitlezen heeft als voordeel dat je plaat niet slijt; ik heb wel eens gehoord dat ze dat bij extreem zeldzame en oude plate gebruikten die absoluut niet beschadigd mochten worden.

Hier staat trouwens het verhaal hierover:
 http://en.wikipedia.org/wiki/Laser_turntable

Frits

• het gaat om de muziek
    • Eigen Saab Viggen site
« Reactie #16 Gepost op: 12 mei 2006, 10:05:27 »
Ik heb nog een koffertje met bijzondere 78 toerenplaten uit WOII. Daar staan berichten voor de Duitse troepen op en de platen zijn van glas met een dun kunststof laagje. Mijn vader heeft die ooit op een rommelmarkt verkocht en is ze met water gaan schoonmaken……… Hij kwam er al vrij snel achter dat daardoor het kunststof laagje losliet met alle gevolgen van dien. Er zijn er nog een paar onbeschadigd. Ik heb ze nooit op een platenspeler durven leggen uit angst voor be-schadiging. Dat laserdingetje zou een mooie oplossing zijn, mits geschikt voor 78 toeren.
Kenwood DP7060, Dual 510 met Coral MC-88E, Sony TA-F630ESD, A.D.A.M. compact

Door feiten is nog nooit iemand van z'n geloof gevallen (Karel van het Reve)

CableTalk

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 12 mei 2006, 14:38:49 »
Mijn vader heeft die ooit op een rommelmarkt verkocht en is ze met water gaan schoonmaken………

Ook knap: eerst verkopen en dan schoonmaken  :think:  :wink2: ;D

Frits

• het gaat om de muziek
    • Eigen Saab Viggen site
« Reactie #18 Gepost op: 12 mei 2006, 19:19:49 »
Ok, het moest zijn GEkocht  ;D
Kenwood DP7060, Dual 510 met Coral MC-88E, Sony TA-F630ESD, A.D.A.M. compact

Door feiten is nog nooit iemand van z'n geloof gevallen (Karel van het Reve)