Auteur Topic: ADC TRX-2, waarr vervangingsnaald te verkrijgen?  (gelezen 1706 keer)

Rinus

ADC TRX-2, waarr vervangingsnaald te verkrijgen?
« Gepost op: 29 augustus 2006, 12:03:02 »
Mijn eerste berichtje op dit mooie, net door mij ontdekte forum. ;D ;D ;D

Ik heb een JVC QL-A75 Direct Drive draaitafel (zoŽn 14 Kg zware mahoniehouten bakbeest, net zoals Denon die toendertijd had, alleen mijn JVC is geen "automaat"), aangesloten aan een Kenwood M-1 aparte voor en eindversterker, uitgerust met aparte MC en MM ingangen. De draaitafel werd toendertijd geleverd met 2 armen, een rechte, en een S-vormige SME arm.

Na vele omzwervingen qua elementen, zoals Grado (wollig en dik klinkend), Stanton (hetzelfde verhaal), de Denon DL-110 (mooie transperantie, maar een beetje iel geluid), heb ik toendertijd mijn draaitafel uitgerust met een ADC TRX-2 element, en dat ten volle tevredenheid. Echter, na zoveel jaartjes, zou ik de naald wel eens willen vervangen. Maar waar is tie te verkrijgen? Op het internet kom ik het element haast niet (meer) tegen.

Mocht er geen naald meer voor te verkrijgen zijn, welk element zou dan een goed alternatief voor de TRX-2 zijn, m.b.t. dezelfde openheid en transperantie qua geluidskwaliteit?.En in combinatie met mijn draaitafel uiteraard.

Groetjes,

Rinus
« Laatst bewerkt op: 29 augustus 2006, 13:17:00 door Rinus »
JVC QL-A75 met Audio Technica AT-F3/III MC
Sony CDP-X303ES, Kenwood DP-4090 &  DP-3080
AKAI GX-69 & GX-52 & Sony TC-K790 ES
Hitachi HCA & HMA 8500 MK.II, Kenwood Basic C1 & C2, M1a & Yamaha MX50 & M35
Heco Celan XT 701, Magnat Zero 2, 4, Eltax Monitor III
AKG K 701

Carpe Diem

Kermit

• Moderator
Re: ADC TRX-2, waarr vervangingsnaald te verkrijgen?
« Reactie #1 Gepost op: 30 augustus 2006, 00:40:08 »
Neem contact op met Audio Selectief in Sneek. Ik weet dat hij een aantal jaren geleden iets met dat element gedaan heeft. Ik heb hem namelijk het een scan van het originele boekje gestuurd. Ik denk dat het een moeilijk verhaal wordt, want het is een oud element. Ik heb er zelf ook nog een exemplaar van.
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

Rinus

« Reactie #2 Gepost op: 30 augustus 2006, 08:55:44 »
Bedankt voor je reactie. Ja, je hebt gelijk, het is een al wat ouder element. Ik heb ook niet terug kunnen vinden, of ADC eigenlijk als fabrikant nog steeds bestaat. Er zijn wel meerdere elementfabrikanten verdwenen in de loop der tijd.

Ik heb ondertussen hier en daar wat vragen uitgezet omtrent het element, en of er nog steeds vervangingsnaalden verkrijgbaar zijn.

Mocht het gewoon niet mogelijk meer zijn om vervanging te krijgen. Stom van me, want ik had toendertijd twee TRX-2 elementen gekocht. De TRX-2 was de vervanging voor mijn Denon Dl-110 (en die is nog steed leverbaar). De hifi boer, waar ik toenderijd altijd mijn spullen kocht, mocht toen van de importeur een 20-tal TRX-2 elementen voor maar appel en ei verkopen. Maar ik heb er eentje weer doorverkocht aan een vriend van me, die toen "panne" had met zijn element.

Ik ben al aan het rondkijken, en als het toch een ander element moet gaan worden, heb ik me al reeds georienteerd op de Goldring G1042 (MM element) of de Goldring Eroica LX (H), een high-output MC element. Zou dit een goed alternatief kunnen zijn?

Groetjes,

Rinus
AKG K 701

Carpe Diem

Kermit

• Moderator
« Reactie #3 Gepost op: 30 augustus 2006, 11:20:40 »
Ze werde toen ineens gedumpt. Ik heb het mijne ook voor zo'n vriendenprijsje gekocht. Bij Vriends Hifi (wie kent hem nog) uit Rotterdam..
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

Rinus

« Reactie #4 Gepost op: 30 augustus 2006, 11:58:19 »
Ja, die ken ik nog wel. Ik woon vlak bij Rotterdam, en in die tijd, struinde ik al de betere hifi zaken af. Maar die heeft het dus niet overleefd, neem ik aan, terwijl mijn hifi boer (in Dordrecht) nog steeds floreert.
AKG K 701

Carpe Diem

Rinus

« Reactie #5 Gepost op: 25 september 2006, 09:26:47 »
Up-datetje......

Ik heb ondertussen een Grado Platinum Reference gemonteerd, en diat bevalt heel goed. :) :) :)

Het ADC element hou ik als reserve.
AKG K 701

Carpe Diem

dickster

« Reactie #6 Gepost op: 28 oktober 2006, 13:25:18 »
Ze werde toen ineens gedumpt. Ik heb het mijne ook voor zo'n vriendenprijsje gekocht. Bij Vriends Hifi (wie kent hem nog) uit Rotterdam..
Ik heb bij vriends hifi nog een paar van medevoort electrostaten gekocht.
Leuke zaak jammer dat ie weg is.