Het leuke is dat er hier heel veel lezers komen die niet reageren in het draadje, maar die dan wel weer hun ei kwijt kunnen in mijn mailbox.
Peter is zo iemand die reageert, waarvoor dank.
Hieronder plaats ik dan ook zijn reactie:
Hallo Beste Freak,
De links die U kreeg verwezen in de richting van Studiotech, dat dit bedrijf het moest hebben van de budgetklasse klopt helemaal tot zover, en ook Uw beschrijving van het geluid, veel herrie, en weinig kwaliteit klopt als een bus!
Echter de Pillars waarover in het topic vragen werden gesteld, zijn geheel andere weergevers van een ongekende goede kwaliteit! Duite degelijkheid!!!
Ten eerste zijn de Pillars van Moa, ontworpen door een Duitse proffessor in electonica, en weergevers, uitgeroepen tot de beste weergevers in de prijsklasse van 3500 tot 4000 ouderwetse guldens in het jaar 1986, en geheel niet te vergelijken met de rotzooi die Studiotech fabriceerd!
Ik heb ze thuis staan, en het zijn de mooist klinkende weergevers die ik tot nu toe in mijn bezit heb gehad, en geloof me, praktisch alle merken hebben in mijn woonkamer opgesteld gestaan, oa B&W, Kef, JMLab, Magnat Transpuls( 5000 gulden toendertijd ),Flaoting(waardeloos), en zelfs een set Infinitys van bijna 6000 ouderwetse guldentjes, doch geen van alle kwamen ook maar in de buurt van het verfijnde gelijd van mijn Pillars.
Het geheim zit in het verbazingwekkend goed op elkaar afgestemde scheidingsfilter, waar je absoluut niet bij kan komen zonder de kasten te vernielen! De Proffessor houd het angstig geheim hoe het in elkaar steekt!
Ook de marmeren witte platen aan boven en onderkant zorgen voor een 99,9% resonantievrije kast, iets wat je vandaag de dag ook wel kunt kopen, maar dan moet er wel enkele duizenden euroos op tafel komen, wil je het resultaat van de originele Pillars vam Moa enigzins benaderen. Ze hebben echter wel 1 nadeel, de conusranden van de originele woofers zij van het materiaal dat verpulverd met de jaren, dit is gemakkelijk op te lossen door twee nieuwe woofers met dezelfde specificaties ervoor in de plaats te monteren. Dat heb ik ook gedaan, en je kunt altijd komen luisteren, alles klopt, geen enkele vorm van scherpte in het hoog, het laag loopt door tot 25 herz, en de soundstage, en stereobeeld zijn perfect. Het zijn loodzware kasten, en ze zijn geen 23cm, maar 25cm aan de voor, achter, en zijkanten!
De aansluitpunten voor de speakerkabels zitten aan de onderkant, dus je ziet geen enkel kabeltje van de weergever vandaan komen, dus geen kabeltroep over de vloer!
Ik weet niet hoe ik deze info aan de vraagsteller, ene PILLARBOY!, kan doen toekomen, wellicht weet jij hou ik dat moet doen, of wil je het zelf wellicht op de juiste plek op het net zetten voor deze knul?
Ik zou je er dankbaar voor zijn, en als je vragen hebt betreffende dit soort onderwerpen kun je altijd bij mij terecht, ik doe het graag, en vind het leuk mijn jarenlange audiofiele ervaringen te delen!
Verder veel luisterplezier toegewenst,
Vgr,
Peter.