Auteur Topic: platenspeler aansluiten op Denon AVR-1604  (gelezen 1611 keer)

jasper

• *
platenspeler aansluiten op Denon AVR-1604
« Gepost op: 12 oktober 2006, 20:07:40 »
Hoi,
even een vraagje. Ik heb hier een Denon AVR-1604 digitale versteker staan, zonder Phono ingang helaas, en wil er nu een oude platenspeler op aansluiten...Wat ik begrepen heb moet het signaal van de platenspeler versterkt worden. Nu heb ik van een vriendje een Solid State Stereo Pre-Amplifier geleend, het signaal wordt nu wel versterkt, maar is nog niet echt super...Nu ben ik beginnende platenluisteraar en wil er nog niet al teveel geld aan uitgeven...vandaar de volgende vragen :)

Is er nog een redelijk goedkoop alternatief? Zonder over te moeten stappen op een dure phonotrap.
Maakt het daarnaast uit op welke ingang ik hem aansluit...oftewel worden sommige ingangen extra versterkt ten op zichte van andere?
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Kwabbernoot

• a.k.a. Fantasio
  • Glas en vuvuzela's
Re: platenspeler aansluiten op Denon AVR-1604
« Reactie #1 Gepost op: 12 oktober 2006, 23:19:42 »
Ik weet niet hoeveel je er voor over hebt maar ik heb nog een Musical Fidelity X-LP phono voorversterker welke geschikt is voor MM en MC elementen. Je mag deze overnemen voor 100 euro. Ik heb hem altijd met veel plezier gebruikt maar heb nu een voorversterker met een nog betere phono trap.

Een andere optie is een oude ge´ntegreerde versterker met phono ingang te kopen (wel even opletten of die geschikt is voor jou element, MM of MC) en dan de tape out aansluiten op een line ingang van je eigen versterker.

Groeten...
"Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world"