Auteur Topic: inspelen plasma tv.  (gelezen 6871 keer)

Bard

• *
inspelen plasma tv.
« Gepost op: 26 augustus 2007, 14:07:41 »
Hallo,ik heb sinds kort een nieuwe plasma tv en ben bezig deze in te spelen.Ik heb alle instellingen een stuk naar beneden gezet zodat hij niet gaat inbranden.Nu is mijn vraag kun je de tv ook inspelen met dvd-films of is dit door het scherpere beeld juist niet goed.Het zou namelijk erg gemakkelijk zijn om als je weg gaat gewoon een film op te zetten.Heeft iemand hier ervaring mee?Alvast bedankt.

Bryston Power

• High - end klinkt gewoon beter..!!
Re: inspelen plasma tv.
« Reactie #1 Gepost op: 26 augustus 2007, 14:12:45 »
Ik wist niet dat een tv ingespeeld moet worden  ??? ???

Aan het sparen voor wat anders....

dickster

« Reactie #2 Gepost op: 26 augustus 2007, 19:45:54 »
Hallo,ik heb sinds kort een nieuwe plasma tv en ben bezig deze in te spelen.Ik heb alle instellingen een stuk naar beneden gezet zodat hij niet gaat inbranden.Nu is mijn vraag kun je de tv ook inspelen met dvd-films of is dit door het scherpere beeld juist niet goed.Het zou namelijk erg gemakkelijk zijn om als je weg gaat gewoon een film op te zetten.Heeft iemand hier ervaring mee?Alvast bedankt.
Het is niet onverstandig om in het begin je instellingen terug te schroeven.
Maar zolange je bewegende beelden hebt hoef je je niet zoveel zorgen te maken over inbranden.

mvg Dick

Ruud15

• U bent niet verplicht tot antwoorden!
« Reactie #3 Gepost op: 26 augustus 2007, 21:35:08 »
Wat voor merk plasma heb je? Met name Pioneer heeft namelijk tot het model 427 last van inbranden.
De andere merken nagenoeg niet.

"Inspelen" heb ik altijd de grootst mogelijke baarlijke nonsens gevonden, tot ik een plasma TV kocht. Want daar is namelijk wel sprake van een zeker 'inspelen".

De term inspelen is echter eigenlijk niet goed gekozen. Het zou erom gaan dat de lumiforen de eerste 200 uur hun maximale sterkte geven en daarna een punt van helderheid bereiken waar de TV de komende jaren op zou moeten draaien.
Ik moet dan ook zeggen dat ik in het begin logo's van TV-aanbieders weleens heb zien "naijlen" dat noemt men "image-retention".
Maar even een ander programma erop of 10 seconden sneeuw en het was weer weg.

Onze TV heeft er inmiddels 230 uur opzitten en ik zie dat verschijnsel eigenlijk nooit meer nu. Ook heb ik de helderheid en het contrast nu wat moeten verhogen. Ik denk dat het "inspeel" verhaal voor de Plasma's dus niet geheel onzin is.

De eerste uren heb ik films met boven en onder zwarte banden vermeden en ook 4:3 uitzendingen (met balken aan de zijkant) niet gekeken.
Ik heb de TV gewoon overdag als ik wat anders aan het doen was uren laten maken op de BBC omdat je daar geen logo's hebt.
Mocht je een Panasonic hebben dan schijnt het inbranden daar alleen nog voor te komen als je een zender als SBS6 twee dagen achter elkaar aan laat staan of zo. Ook Samsung heeft het inbranden aardig onder de knie. Vergeet overigens niet dat de CRT en zelfs LCD ook wel degelijk  kunnen inbranden, maar dit terzijde.

Na de eerste 200 uur gewoon gebruiken zoals je een TV gebruikt, dan heb je nergens last van.
www.johannus.com... voor de betere home-trainers.
† 21-12-2007

Bard

• *
« Reactie #4 Gepost op: 27 augustus 2007, 07:19:40 »
Hoi Ruud15,bedankt voor je reactie.Ik heb wel degelijk een pioneer pdp-427xd gekocht en heb er nu zo ongeveer 30 uur opzitten.Tot nu toe geen last van inbranden of naijlen.Wel zap ik veel tussen zenders.Dat bbc geen logos heeft wist ik niet en ga hem daar meer op zetten.Ben van plan zeker 400 uur te gaan inspelen maar zal na 200 uur de instellingen wel opschroeven.Je schriift "'tot model 427""bedoel je dan dat dit model dus beter beveiligd is tegen inbranden dan de vorige pioneer modellen?
« Laatst bewerkt op: 27 augustus 2007, 07:37:59 door Bard »

Ruud15

« Reactie #5 Gepost op: 27 augustus 2007, 08:36:18 »
Hoi Ruud15,bedankt voor je reactie.Ik heb wel degelijk een pioneer pdp-427xd gekocht en heb er nu zo ongeveer 30 uur opzitten.Tot nu toe geen last van inbranden of naijlen.Wel zap ik veel tussen zenders.Dat bbc geen logos heeft wist ik niet en ga hem daar meer op zetten.Ben van plan zeker 400 uur te gaan inspelen maar zal na 200 uur de instellingen wel opschroeven.Je schriift "'tot model 427""bedoel je dan dat dit model dus beter beveiligd is tegen inbranden dan de vorige pioneer modellen?

Helaas nee. Lees dit maar eens na.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=59572.0

De 428 serie schijnt wel probleemloos te zijn.
Ik weet dat het hard klinkt maar kun je 'm eventueel nog omruilen voor een 428?
« Laatst bewerkt op: 27 augustus 2007, 08:41:34 door Ruud15 »
† 21-12-2007

Bard

• *
« Reactie #6 Gepost op: 27 augustus 2007, 09:56:09 »
Hoi Ruud15,zijn er ook positieve berichten omtrend het inbranden en dirty screen bij de pdp-427 modellen of brandt deze versie zowiezo ooit in,ook na 400 uur zeer zorgvuldig inspelen?Het topic waar je heen verwijst betreft namenlijk alleen de negatieve berichten.Is zeer goed inspelen en blijven uitkijken voor stilstaande beelden niet een soort garantie voor het niet inbranden?

chansig

• Inhoudsloos poster met ruim 12.500 Posts
« Reactie #7 Gepost op: 27 augustus 2007, 10:08:28 »

Helaas nee. Lees dit maar eens na.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=59572.0

De 428 serie schijnt wel probleemloos te zijn.
Ik weet dat het hard klinkt maar kun je 'm eventueel nog omruilen voor een 428?

Triest, ik heb niet de gehele 63 pagina's gelezen maar het geeft wel aan dat er een groot probleem is met deze serie....

Gr Hans

Ruud15

« Reactie #8 Gepost op: 27 augustus 2007, 12:53:19 »
Hoi Ruud15,zijn er ook positieve berichten omtrend het inbranden en dirty screen bij de pdp-427 modellen of brandt deze versie zowiezo ooit in,ook na 400 uur zeer zorgvuldig inspelen?Het topic waar je heen verwijst betreft namenlijk alleen de negatieve berichten.Is zeer goed inspelen en blijven uitkijken voor stilstaande beelden niet een soort garantie voor het niet inbranden?

Om je eerlijk de waarheid te zeggen denk ik dat het bij al die modellen speelt en op een gegeven moment de kop op gaat steken.
Over de 427 modellen heb ik nog geen bericht gelezen waar het wel goed mee ging. Maar je hebt natuurlijk ook mensen die niets zien.
Google maar eens op inbranden en plasma en dan zie je telkens het merk "pioneer" daar bij terug komen.
Ook op www.kieskeurig.nl kun je bij de diverse toestellen de trieste gebruikerservaringen van Pioneer-bezitters lezen.
Pioneer noemt de 427 dan ook een "concept-model" wat ze daar dan ook mee bedoelen.
Neem daarbij de ronduit slechte service van Pioneer erbij en mijn keuze zou snel gemaakt zijn.

Het zeer goed inspelen biedt geen enkele garantie. In het topic kun je lezen van iemand die zijn toestel op advies van Kebe 1000 uur liet inspelen op de minimale standen en tσch last van inbranden kreeg, bovendien zou je toch waarschijnlijk ook weleens iets willen zien op een zender waar een logo op zit en er zijn veel leuke films in 2:35 opgenomen, d.w.z met "banden" boven en beneden.

Ik kan je helaas niets positiefs over de Pioneers mededelen.
† 21-12-2007

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
    • RF and Microwave Rotary Joints
« Reactie #9 Gepost op: 27 augustus 2007, 12:59:08 »
Ik heb mijn Samsung plasma nu ruim anderhalf jaar. Dit is voor het eerst dat ik lees over het inspelen van plasma schermen. Inbranden is voor mij wel een bekend fenomeen en die Samsung heeft dan weer bepaalde anti-inbrand mogelijkheden.

Het zal allemaal wel ... Ik heb me er nooit druk over gemaakt en het ding geeft een prachtig beeld, zonder ingebrande logo's of weet ik veel wat.
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

Ruud15

« Reactie #10 Gepost op: 27 augustus 2007, 13:15:43 »
Ik heb mijn Samsung plasma nu ruim anderhalf jaar. Dit is voor het eerst dat ik lees over het inspelen van plasma schermen. Inbranden is voor mij wel een bekend fenomeen en die Samsung heeft dan weer bepaalde anti-inbrand mogelijkheden.
Het zal allemaal wel ... Ik heb me er nooit druk over gemaakt en het ding geeft een prachtig beeld, zonder ingebrande logo's of weet ik veel wat.

Samsung heeft het inbrandprobleem ook al jaren onder de knie! Je hebt gewoon geluk gehad dat je geen Pioneer kocht.
"inspelen" is zoals ik al zei een verkeerde term.
Het gaat erom dat je de eerste 200 uur de ergste logo's vermijdt en niet te lang stilstaande beelden in beeld hebt.
Bij normaal huiselijk gebruik is er eigenlijk geen sprake van inbranden of "inspelen" (wat haat ik die term  ;D)
Dit zou te maken hebben met het verouderen van het fosfor in de glasplaat die de eerste 200 uur het felst zouden zijn.
De meningen zijn daar trouwens ook weer over verdeeld.
De technische dienst van Panasonic haalt de schouders erover op en zegt er nooit van te hebben gehoord.
De technische dienst van Pioneer (Kebe) adviseert mensen soms om 1000 uur "in te spelen".
Het zal vast wel iets te maken hebben met het feit dat het ene product er meer last van heeft dan het andere.
Zeker is in ieder geval wel dat inbranden bij Pioneer een hot item is dat veel voorkomt!
† 21-12-2007

Bard

• *
« Reactie #11 Gepost op: 27 augustus 2007, 18:46:33 »
Bedankt voor alle reacties en als mijn pioneer 427 toch gaat inbranden en/of een dirty screen krijgt hoop ik de leverancier er te van overtuigen mijn plasma tv terug te nemen en er de pdp-4280xd er voor in de plaats te leveren,dan betaal ik het verschil in kosten wel.Lijkt me sterk dat het "normaal" is dat een tv van zoveel geld inbrandt! >:(

Bard

• *
« Reactie #12 Gepost op: 30 augustus 2007, 09:07:21 »
Hoi,bedankt voor alle informatie en verwijzingen.Erg handig dat menu,zit nu op 36 uur.Ik kan inderdaad als je goed kijkt ook het probleem dirty screen waarnemen maar in hele lichte mate en dan alleen als ik tv kijk en niet bij dvd-films en dan ook lang niet bij alle uitzendingen eigenlijk alleen bij voetbal wedstrijden,ook niet bij tennis trouwens.Wel balen maar hier kan ik nog wel mee leven.Ook zie ik bij tv kijken een soort hele vage donkere horizontale lijnen omhoog kruipen maar ik denk dat dat kan liggen aan de analoge ontvangst.Vandaag ga ik digigitale tv installeren,hopenlijk is dat dan weg.Een ding is wel zeker als ik van de ernst van al deze problemen had geweten dan had ik waarschijnlijk een panasonic gekocht.Ik was in de veronderstelling dat je met zorgvuldig inspelen na 200 uur nergens meer last van zou hebben.Als het nu allemaar erger wordt en hij echt gaat inbranden dan ga ik zeker proberen hem tegen een 4280 of 428 te ruilen.Ik las dat je als je er optijd bij bent je met een ruis signaal het inbranden in het beginstadium  kunt voorkomen dus ik zet elke dag ongeveer een uur gewoon ruis op.Ook zit ik nu op  lage instellingen maar heb wel al  een goed beeld.Ik ga nu gewoon voorzichtig door met inspelen al heb ik er niet een echt gerust gevoel meer over,blijft een beetje knagen,maar als ik dan de tv weer aanzet is het wel iedere keer weer een ontzettend mooi!

Ruud15

« Reactie #13 Gepost op: 30 augustus 2007, 09:34:50 »
Als ik dat soort fratsen allemaal moet uithalen om TV te kijken zou het voor mij niet meer hoeven.
Gewoon dat ding aan en kijken wat je wilt is toch niet teveel gevraagd lijkt me, voor een TV?
Ik weet niet hoelang je hem hebt maar zo te zien nog maar kort.
Omruilen zou ik zeggen zo snel je kunt!
† 21-12-2007

Willy

• *
« Reactie #14 Gepost op: 27 november 2007, 17:08:39 »
Heeft iemand een idee, of dit inspelen ook van toepassing is op de pioneer PDP-LX5080D ?
Denk nu namelijk na over de aankoop van dit scherm, echter de verhalen schrikken me een beetje af.

Willy