Auteur Topic: inspelen plasma tv.  (gelezen 6870 keer)

ravon

• "You can't miss it when I tell you what's there"
Re: inspelen plasma tv.
« Reactie #30 Gepost op: 28 november 2007, 14:52:11 »
Heel simpel: de beeldkwaliteit van de Pioneer is nog steeds onovertroffen. Ik had de gelegenheid op van mijn Pioneer over te stappen op een ander merk/type en het is toch die veel duurdere Pioneer geworden. Simpelweg vanwege de beeldkwaliteit. Panasonics geven ook echt een prima beeld, maar blijven iets achter. Of dat verschil je het forse prijsverschil waard is, is natuurlijk een inidividuele afweging. Maar wat is duur? Zo'n peperdure Pioneer kost nog altijd veel minder dan sommige netsnoeren van Siltech.

Ik wil hier nog aan toe voegen dat je van de service van Pioneer niet veel hoeft te verwachten. De dirty screen problemen zijn opgelost door de verschillende levernaciers. Pioneer (en Kebe als geautoriseerd serviceverlener van Pioneer hebben het op dat vlak in mijn ogen schandalig laten afweten.

"dirty screen" en "onovertroffen beeldkwaliteit" gaan in mijn optiek moeilijk samen. ;) De Pioneer waar ik een tijdje terug mijn notebook op aansloot om via de DVI uitgang van mijn notebook foto's op HD te bekijken maakte er een potje van. Het bleek na lang puzzelen niet mogelijk om foto's onvervormd op het scherm te krijgen en de foto's werden ook niet schermvullend weergegeven, de Pioneer was de kluts een beetje kwijt. Dan doet mijn Hitachi plasma dat een stuk netter, ik kan met één knop instellen hoe ik het plaatje wil zien met een beeldkwaliteit die gewoon goed is. Als ik nu een nieuw scherm zou zoeken zou ik beginnen bij de nieuwste schermen van Hitachi en Panasonic.
« Laatst bewerkt op: 28 november 2007, 15:10:18 door ravon »

Kermit

• Moderator
« Reactie #31 Gepost op: 28 november 2007, 15:29:34 »
Zet maar een hitachi plasma en een pioneer plasma naast elkaar, dan zie je wel wat ik bedoel met beeldkwaliteit. En je wekt niet de indruk precies te weten wat er met dirty screen bedoeld wordt. Maar misschien zit ik er wel helemaal naast.
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

Kermit

• Moderator
« Reactie #32 Gepost op: 28 november 2007, 15:30:49 »
De 8e generatie is veel beter beschermd tegen inbranden, mits je de Orbiter aan laat staan. Wat het precies doet weet ik niet, maar het blijkt wel effectief te zijn.
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

ravon

« Reactie #33 Gepost op: 28 november 2007, 16:15:31 »
Zet maar een hitachi plasma en een pioneer plasma naast elkaar, dan zie je wel wat ik bedoel met beeldkwaliteit.
Ik sluit niets uit, ik geef slechts mijn ervaringen weer. In welke winkel heb jij Hitachi plasma's met Pioneer plasma's vergeleken?

Citaat
En je wekt niet de indruk precies te weten wat er met dirty screen bedoeld wordt. Maar misschien zit ik er wel helemaal naast.
Ik heb er weleens over gelezen. Meer is niet nodig want ik heb geen Pioneer scherm.

Kermit

• Moderator
« Reactie #34 Gepost op: 28 november 2007, 16:46:30 »
Welke ervaring? Je hebt nog nooit dirty screen gezien, maar er enkel weleens over gelezen. 
Dus eigenlijk weet je niet waar je over praat, maar je hebt er wel een oordeel over?  Je lijkt wel een èchte audiofiel

De winkel waar ik een Hitachi en een Pioneer plasmascherm naast elkaar gezien heb was de winkel waar ze ze allebei hadden

ravon

« Reactie #35 Gepost op: 28 november 2007, 17:05:34 »
Welke ervaring? Je hebt nog nooit dirty screen gezien, maar er enkel weleens over gelezen. 
Dus eigenlijk weet je niet waar je over praat, maar je hebt er wel een oordeel over?  Je lijkt wel een èchte audiofiel
Je trekt de zaken een beetje uit hun verband. Ik gaf ik mijn ervaringen weer met het weergeven van foto's op een 42 inch Pioneer die bij familie hangt.

Verder begrijp ik het audiofiele probleem niet. Waarom moet ik een "dirty screen" hebben gezien om te weten dat het een vervelend defect is wat optreedt bij sommige Pioneer schermen? Klagen al de bezitters van die schermen zonder reden? Of raad jij mij aan om juist een Pioneer met "dirty screen" te kopen omdat ie een "onovertroffen" beeldkwaliteit heeft?  :angel:

Citaat
De winkel waar ik een Hitachi en een Pioneer plasmascherm naast elkaar gezien heb was de winkel waar ze ze allebei hadden
:)) Dat is vast en zeker die winkel waar ze tapijt op de vloer hebben.

Kermit

• Moderator
« Reactie #36 Gepost op: 28 november 2007, 19:12:04 »
Omdat het Dirty screen effect uitsluitend onder zeer specifieke omstandigheden te zien is en in de meeste gevallen gewoon niet zichtbaar is. En dan is het plaatje van een XA427 beslist veel mooier dan van een Hitachi (die volgens mij ook behoorlijk berucht zijn om hun imnbrandingsgevoeligheid).

De winkel had je goed...

ravon

« Reactie #37 Gepost op: 29 november 2007, 00:00:30 »
Omdat het Dirty screen effect uitsluitend onder zeer specifieke omstandigheden te zien is en in de meeste gevallen gewoon niet zichtbaar is. En dan is het plaatje van een XA427 beslist veel mooier dan van een Hitachi (die volgens mij ook behoorlijk berucht zijn om hun imnbrandingsgevoeligheid).

De winkel had je goed...
Het is allemaal zo subjectief als het maar zijn kan. Bij de grote winkelketens hangt geen Hitachi maar wel Pioneer, vergelijken valt dus niet mee. Toen ik ging vergelijken bij Correct en MM bleek dat vrijwel alle schermen anders ingesteld waren, ik heb mijn scherm daar dan ook niet gekocht.
Je kunt simpelweg niet hardmaken dat de 42 inch schermen van Pioneer, die allemaal een resolutie bieden van 1024x768 een beter beeld zouden leveren dan 42 inch schermen van Hitachi (1024x1024 of 1024x1080) of de schermen van Panasonic (1920x1080), dingen als contrast en kleurdiepte zijn bij alle nieuwe schermen goed voor elkaar.

Toen ik mijn Hitachi (die inmiddels al een paar jaar oud is) net had hangen brandde de afbeelding van het menu al in als ik enkele minuten in de setup had rondgekeken, d'r zit gelukkig zo'n handige wegpoetsfunctie op waarmee inbrandsporen effectief worden verwijderd. Na een tijdje brandt het niet meer in, althans niet bij de manier waarop ik het scherm gebruik.

Kermit

• Moderator
« Reactie #38 Gepost op: 29 november 2007, 09:55:35 »
Bij Correct heb ik op een gegeven moment beide afstandbedieningen gekregen en kon ik de Pioneer een Panasonic instellen zoals ik zelf wilde. Dus dat argument geldt bij mij niet. Foto Klein heeft zowel Pioneer als Hitachi-plasma's naast elkaar spelende te zien.

ravon

« Reactie #39 Gepost op: 29 november 2007, 10:09:49 »
Ik zal eens bij Foto Klein binnenlopen.

Bard

• *
« Reactie #40 Gepost op: 2 december 2007, 09:33:52 »
Hallo,ik heb er nu zo'n 450 uur opzitten en heb werkelijk nergens last van.Misschien een zeer licht dirtyscreen bij voetbalwedstrijden maar dat valt alleen op als je er echt naar gaat zoeken.De omhoog kruipende lijnen lag idd aan de analoge ontvangst.Het beeld is super.Ook met spellen kan ik zo drie uur bezig zijn zonder inbranden en waarschijnlijk nog een stuk langer.Wel denk ik dat in het begin inspelen noodzakelijk is,vooral het contrast zou laag moeten staan de eerste tijd,hier krijg je ook informatie over bijgeleverd.Nu kijk ik zolang ik wil tv zonder enig probleem te ontdekken en dat zal ook wel zo blijven.Gr.Bard.
« Laatst bewerkt op: 2 december 2007, 09:40:18 door Bard »

Willy

• *
« Reactie #41 Gepost op: 9 januari 2008, 12:32:52 »
Ik was onlangs bij een zaak en die zegt dat ze achter in het magazijn enkele schermen hebben hangen die ze alvast aan het inspelen zijn.
Dan kunnen ze bij aflevering direct de ISF-kalibratie uitvoeren en is het perfecte resultaat bereikt.
Ik ben niet in het magazijn gaan kijken.

Goed idee?
Dan heb je garantie vanaf het juiste moment....

Willy

Willy

• *
« Reactie #42 Gepost op: 11 januari 2008, 09:33:41 »
Ik heb eens meegelezen op het HT-forum.
Het lijkt alsof inspelen niet echt nodig meer is.
Zonder lijkt het ook goed te gaan.
Maar we zijn voorzichtig, denk ik, dus netjes inspelen allemaal...

Willy