Auteur Topic: inspelen plasma tv.  (gelezen 6934 keer)

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
    • RF and Microwave Rotary Joints
Re: inspelen plasma tv.
« Reactie #15 Gepost op: 27 november 2007, 17:16:00 »
Niks van aantrekken Willy. Ik catalogeer het allemaal onder de noemer indianenverhalen.

Ik heb nu zelf twee jaar een 42 inch Samsung en het ding geeft nog hetzelfde plaatje als in het begin. Van inspelen of inbranden heb ik nooit iets gemerkt.
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

Willy

• *
« Reactie #16 Gepost op: 27 november 2007, 17:25:01 »
Nee, zou kunnen kloppen, schijnt ook een echt pioneer probleem te zijn.
Alleen weet ik niet of dat ook nog voor dit model geldt.
Ze zullen het toch wel een keer leren?

Willy

Ruud15

• U bent niet verplicht tot antwoorden!
« Reactie #17 Gepost op: 27 november 2007, 20:54:55 »
Niks van aantrekken Willy. Ik catalogeer het allemaal onder de noemer indianenverhalen.

Nee Jan, dit is nu eens een keer geen indianenverhaal. 
Je weet ook dat ik wars ben van wat alles wat maar een beetje op hokus-pokus lijkt.
Maar nu hebben we het over een probleem dat ook door de fabrikant wordt toegegeven en zegt men doodleuk dat het bij dat toestel in die fase van ontwikkeling gewoon zit.
En nogmaals, jij hebt een Samsung en die hebben daar totaal geen last van.
www.johannus.com... voor de betere home-trainers.
† 21-12-2007

Ruud15

• U bent niet verplicht tot antwoorden!
« Reactie #18 Gepost op: 27 november 2007, 20:56:00 »
Nee, zou kunnen kloppen, schijnt ook een echt pioneer probleem te zijn.
Alleen weet ik niet of dat ook nog voor dit model geldt.
Ze zullen het toch wel een keer leren?

Willy

Volgens mij zat het met die grotere modellen wel redelijk goed al waren er ook die daarmee problemen hadden.
Op het HT-forum kun je er veel meer over lezen.
www.johannus.com... voor de betere home-trainers.
† 21-12-2007

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
« Reactie #19 Gepost op: 27 november 2007, 21:03:04 »
Heel goed mogelijk hoor Ruud. Misschien is het dan maar beter een merk met die kinderziektes links te laten liggen. Er is tenslotte keuze genoeg.
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

highendleap

• **
    • http://site.zeelandnet.nl/sparoub/homepage1/start.htm
« Reactie #20 Gepost op: 27 november 2007, 21:22:57 »

Ik heb nu zelf twee jaar een 42 inch Samsung en het ding geeft nog hetzelfde plaatje als in het begin. Van inspelen of inbranden heb ik nooit iets gemerkt.

EEEEHHHHHHHHHHH

Nog nooit gehoord van update!!!!!

fons

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
« Reactie #21 Gepost op: 27 november 2007, 21:47:33 »
Kun je deze onliner toelichten ?
Ik kan er namelijk (alweer) geen touw aan vastknopen.

highendleap

• **
« Reactie #22 Gepost op: 27 november 2007, 21:50:49 »
als jouw samsung na 2 jaar nog hetzelfde beeld geeft, ben je toe aan een update, in de vorm van software,
het is een regulier iets,

fons

een kwestie van update,
ik bedoel er niets meer mee en niets minder

Kermit

• Moderator
« Reactie #23 Gepost op: 27 november 2007, 21:54:14 »
Ik heb een half jaar een Pioneer XA427 gehad. Van dirty screen had ik wel last (vandaar dat er nu een 4280 staat), van inbranden helemaal niet. Je kuntdie Pioneer het best op een van de besparingsstanden zetten, dan is het rsico helemaal klein dat er iets gebeurt. Logo's kunnen op den duur voor iedere televisieeen probleem worden, met name die van RAI Uno. SBS6 is ook zo'n beruchte. Maar nogmaals: ik heb er geen last van gehad. Zonder dirty screen had de 427XA hier nog beslist gestaan.
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
« Reactie #24 Gepost op: 27 november 2007, 22:09:48 »
Fons, in dat geval heb ik er inderdaad nog nooit van gehoord.

Ik heb nog nooit een software update voor mijn plasma TV of mijn 19 inch LCD computermonitoren geïnstalleerd. Ik zou overigens niet weten waar ik dat in zou moeten proppen. Er zitten immers geen USB poorten, CD lezers of floppy disks in die apparaten.

Maar kennelijk weet jij iets dat ik niet weet. Ik laat me dus graag voorlichten.

Het is overigens deze :

highendleap

• **
« Reactie #25 Gepost op: 27 november 2007, 22:16:29 »
oepss

Willy

• *
« Reactie #26 Gepost op: 28 november 2007, 09:12:25 »
Sorry, ik ben misschien een leek op het gebied van deze tv's.
Ik probeer me hier nu op te orienteren.
Dit is ontzettend leuk om te doen.

Ik kan echter niks, en volgens mij velen met mij, met dat onduidelijke roepen in de wereld.

Ik verkeer ook regelmatig op een landrover forum.
Daar is er een afspraak dat je, als je iets roept, even aangeeft waarover het gaat.

Dus:
merk, type, bouwjaar.
en eventuele modificatie's (aanpassingen/verbeteringen
)

Dit lijkt misschien overdreven, maar dat is het niet.
Een ander bouwjaar of toevoeging aan het type/serienummer kan een aangepast model zijn, waarop weer heel andere uitleg past.

Zouden we dit kunnen afspreken?

groeten,

Willy

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
« Reactie #27 Gepost op: 28 november 2007, 09:46:28 »
Willy

Waarom zou je een risico nemen met Pioneer? Je weet dat (een deel van) hun modellen hier last van hebben. Dat zou voor mij genoeg reden zijn Pioneer maar even te vergeten voor plasma schermen. Er is immers keuze genoeg. Twee jaar geleden was Samsung voor  mij het beste. Een vriend van me heeft vorige maand een 50 inch Samsung gekocht .... wow ....

Dus, waarom zou je risico nemen met Pioneer terwijl er keuze genoeg is?

Kermit

• Moderator
« Reactie #28 Gepost op: 28 november 2007, 10:17:40 »
Heel simpel: de beeldkwaliteit van de Pioneer is nog steeds onovertroffen. Ik had de gelegenheid op van mijn Pioneer over te stappen op een ander merk/type en het is toch die veel duurdere Pioneer geworden. Simpelweg vanwege de beeldkwaliteit. Panasonics geven ook echt een prima beeld, maar blijven iets achter. Of dat verschil je het forse prijsverschil waard is, is natuurlijk een inidividuele afweging. Maar wat is duur? Zo'n peperdure Pioneer kost nog altijd veel minder dan sommige netsnoeren van Siltech.

Ik wil hier nog aan toe voegen dat je van de service van Pioneer niet veel hoeft te verwachten. De dirty screen problemen zijn opgelost door de verschillende levernaciers. Pioneer (en Kebe als geautoriseerd serviceverlener van Pioneer hebben het op dat vlak in mijn ogen schandalig laten afweten.
« Laatst bewerkt op: 28 november 2007, 10:20:51 door Kermit »
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

Willy

• *
« Reactie #29 Gepost op: 28 november 2007, 13:36:34 »
Pioneer is inderdaad top.

Maar als het inbranden ook bij de PDP-LX5080D nog aanwezig is, dan weet ik het zonet nog niet.

Dus vandaar: weet iemand of dit probleem ook bij dit model nog aanwezig is.

Willy